Skip to main content
Je bent hier:

Service

MEEST GESTELDE VRAGEN

  • Hoe plaats ik een bestelling in de webshop? 

    Om een bestelling te plaatsen volg je de onderstaande stappen:

    1. In de grijze menubalk bovenaan de pagina kun je de categorie van je keuze selecteren 
    2. In het rechtermenu kun je filteren binnen de gehele selectie producten. Bijvoorbeeld op 'rode wijn' of 'malt whisky'
    3. Klik op het product van je keuze. Vervolgens vind je de productinformatie
    4. Wil je een product in jouw winkelmand plaatsen? Klik dan op 'Fles +', of 'Doos +' (een doos bestaat uit 6 flessen) 
    5. Om te betalen klik je op de winkelmand rechts bovenaan of op de button 'Ga naar winkelmand' 
    6. Doorloop vervolgens de 4 stappen in de winkelmand: Winkelmand, Bestellen, Betalen en Bevestiging
    7. Voor het bestellen van de de Klant&kaart klik je op de button 'Voeg toe' in stap 1 van de winkelmand of klik je op deze link. Met de Klantenkaart krijg je altijd 10% korting op wijn, mouserende wijnen & whisky* in winkels en webshop, met uitzondering van de aanbiedingen.

    Als alle stappen succesvol zijn doorlopen en de betaling is gelukt, krijg je vanzelf een e-mail met de orderbevestiging. Daarna volgt een e-mail dat je bestelling is overgedragen aan de logistiek dienstverlener Dynalogic. Op de dag van bezorging krijg je nog een e-mail en een sms met een tijdsindicatie van de levering van je bestelling.

    * De korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermouth en geldt niet i.c.m. andere acties.

  • Wat zijn de voordelen van de klantenkaart? 

    Alle voordelen van de Gall & Gall klantenkaart:

    - 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*
    - Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk
    - Gratis abonnement op Proef! Magazine, het leukste magazine over de wereld van drank
    - Gratis Wijnalmanak
    - Persoonlijke en relevante aanbiedingen, speciaal voor jou

    *De korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermouth en geldt niet i.c.m. andere acties.

    Meer lezen over de klantenkaart? Hier lees je alles. 

  • Ik heb een vraag over de bezorging van mijn webshop bestelling 

    Je kunt kijken waar je pakket is via: My Dynalogic. Als je een vraag hebt met betrekking tot de bezorging van een webshop bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is en hoe laat het bezorgd wordt. Bereikbaar op tel: 088-6594200 van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur.

  • Ik heb een bericht ontvangen over een winactie, klopt dit wel? 

    Let op: er zijn een aantal valse mails in omloop die niet van Gall & Gall afkomstig zijn!

    Doe niet mee aan de winacties 'Vier de feestdagen met Gall & Gall en win een waardebon van Gall & Gall t.w.v. 350 euro!’ of 'Kerstfolder Gall & Gall en kadokaart t.w.v. € 350!' of ‘Win een Gall & Gall cadeaukaart van 350 euro’. Dit bericht op mobiel (Whatsapp) of e-mail komt niet bij Gall & Gall vandaan. Dit is spam. Er zijn regelmatig winacties in omloop die niet afkomstig zijn van Gall & Gall. Veelal wordt hierin een waardebon aangeboden van Gall & Gall ter waarde van €100, €250, €350 of €500. In deze zogenaamde 'phishing-acties' wordt onze naam en/of ons logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij. Wanneer je op een link klikt, kan er mogelijk een virus op je computer/tablet/telefoon worden geïnstalleerd.

     Via onderstaande mogelijkheden kun je geconfronteerd worden met dergelijke 'winacties':

    - internet (via reclame in gratis games en/of apps, of via banners op bijvoorbeeld Facebook)
    - e-mail
    - SMS (Gall & Gall gebruikt geen SMS-berichten voor winacties)
    - Whatsapp (Gall & Gall gebruikt geen WhatsApp voor winacties)

     Officiële winacties en e-mails van Gall & Gall kun je altijd herkennen aan de afzender met het mailadres nieuwsbrief@nieuwsbrief.gall.nl of webshop.gall@gall.nl.

  • Waarom zou ik mijn dranken bestellen bij Gall & Gall? 

    Wij verkopen al sinds 1884 drank en zijn op dat gebied de allergrootste specialist van Nederland. Maar uiteindelijk zijn we ook gewoon hobbyisten. Als allergrootste drankenspecialist hebben we enorme keuze. Daarbovenop hebben we ook inkoopvoordeel waar jij van profiteert! Bij zoveel keuze is het moeilijk kiezen, dus helpen we graag met het juiste advies, want je wil natuurlijk zeker weten dat je de juiste drank in huis haalt.

    Prijswinnende wijnen voor de beste prijs

    Wist je dat Gall & Gall veruit het grootste prijswinnende assortiment van Nederland heeft? En nog mooier: deze zijn vaak ook nog eens extra voordelig. Gall & Gall is namelijk de allergrootste wijnspecialist van Nederland en heeft daardoor simpelweg inkoopvoordeel. En daar profiteren onze klanten weer van. 

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling? 

    Wij streven ernaar, wanneer voor 22.00 uur besteld, jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen.

    In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij Dynalogic levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is ca. 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de Dynalogic bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.

    Wanneer jouw pakket niet op tijd bezorgd is, kun je via My Dynalogic kijken waar jouw pakket zich bevindt. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of je kunt bellen met Dynalogic via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren? 

    Ja, dat kan. Mits het twee dagen voor de geplande leverdag is. Bij minder dan twee dagen voor de leverdag is het helaas niet meer mogelijk om jouw bestelling te annuleren.

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop-account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14.00 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (je hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen.

      Voorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14.00 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14.00 uur annuleren.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? 

    Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult op het formulier wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens je geld crediteren.
    DOWNLOAD HET RETOURFORMULIER 

  • Is het mogelijk Air Miles te sparen of verzilveren via de Gall & Gall Webshop? 

    Helaas kun je geen Air Miles sparen of verzilveren via de Gall & Gall webshop. In de winkel kun je wel Air Miles inleveren op speciaal geselecteerde aanbiedingen. 

    Retour voorwaarden:

    - Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst. - Producten mogen niet geopend of beschadigd zijn 
    - Gebruik altijd de originele verpakking en verzenddoos voor jouw retourzending
    - Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt 
    - Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending niet 
    - Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen 

    Let op: voeg het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe aan je retour pakket. 

    Klik hier voor de onze uitgebreide retourvoorwaarden.

    Stuur het pakket naar onderstaand retouradres: 

    Gall & Gall DC webshop retouren 
    Postbus 544 
    2600 AM DELFT

    Binnen twee weken nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening.

    Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met je geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.


    Heb je nog vragen?

    Bel dan met onze klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).