Algemene voorwaarden

    Algemene Voorwaarden gall.nl

    1. Op het bestellen, bezorgen en ophalen van bestellingen via de webshop (de “Webshop”) via gall.nl (de ”Website”) zijn de onderstaande algemene voorwaarden van toepassing.
    2. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor klanten handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf.
    3. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de koper wordt uitdrukkelijk afgewezen.
    4. Door een bestelling te plaatsen geef je aan akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden.

    Privacy & Veiligheid

    1. Op de verwerking van persoonsgegevens van klanten en klantenkaarthouders is het Privacy- en Cookiebeleid van Gall & Gall B.V. van toepassing dat u kunt vinden op www.gall.nl/privacy.
    2. Bestellingen plaatsen in de Webshop kan alleen indien je een account aanmaakt op de Website. Om je account te kunnen aanmaken en de functionaliteiten te kunnen leveren, verwerken wij bepaalde persoonsgegevens van je, waaronder je e-mailadres, je wachtwoord en je geboortedatum. Hierdoor kun je gebruik blijven maken van je account en zorgen wij ervoor dat je veilig kunt inloggen. Je kunt alle gegevens die je online bij ons hebt opgegeven op één plek kunt inzien onder “Mijn account" op de Website. Deze gegevens zijn persoonlijk en wij vragen je hier vertrouwelijk mee om te gaan, in het bijzonder door je email adres en het wachtwoord uitsluitend voor eigen gebruik te hanteren en deze alleen op te slaan op je eigen computer.
    3. Wij zullen ons best doen om zoveel mogelijk te waarborgen dat de Website virusvrij is, maar kunnen dat helaas niet garanderen. De Website bevat links naar websites van derden. Wij selecteren de websites waarnaar verwezen wordt zo zorgvuldig mogelijk. Wij kunnen echter niet instaan voor de inhoud en het functioneren van websites van derden. 

    Intellectuele eigendomsrechten

    Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Website, waaronder die met betrekking tot de programmatuur, teksten, beelden en geluiden berusten bij Gall & Gall B.V. en/of bij diegene van wie wij een licentie verkregen hebben. Dit betekent onder meer dat het niet is toegestaan om zonder onze toestemming de op de Website vermelde informatie openbaar te maken, te verveelvoudigen en/of te bewerken, behalve voor persoonlijk gebruik.

    Leeftijdsgrens

    Wanneer je de Website bezoekt moet je eerst je leeftijd invoeren (de zogenaamde agecheck), alvorens je op de Website wordt toegelaten. Indien je bij ons een bestelling doet via de Webshop, dan dien je eerst een account aan te maken met een email adres, geboortedatum en wachtwoord, waarmee je voortaan eenvoudig kunt inloggen. Bij de levering van de bestelling zal de bezorger om legitimatie vragen indien twijfel bestaat over de leeftijd van de persoon aan wie de bestelling wordt afgegeven. De leeftijdscontrole geldt tot in ieder geval tot 25 jaar. Geldige legitimatiebewijzen zijn onder meer een nationaal paspoort en een Europese identiteitskaart. Indien niet aan het minimumleeftijdvereiste is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen, c.q. niet af te geven. Indien de bestelling niet geleverd kan worden omdat niet vastgesteld kon worden dat aan het leeftijdsvereiste is voldaan, zullen annuleringskosten ten bedrage van 10,00 euro in rekening worden gebracht. De reden is dat wij willen ontmoedigen dat minderjarigen toch proberen bestellingen te doen. Zie ook “Levering van je bestelling”.

    Prijzen en Acties

    1. Voor de acties die op de Website en in de digitale folder op de Website staan vermeld, geldt: Op=Op. Niet het gehele assortiment uit de digitale folder is verkrijgbaar in de Webshop.
    2. Via onze Webshop is het niet mogelijk om Airmiles te sparen of te verzilveren. In Gall & Gall winkels kun je Air Miles niet sparen maar wel verzilveren. 
    3. Bij 2e fles halve prijs acties wordt de korting verrekend als 25% kassakorting.
    4. Met de klantenkaart ontvang je standaard 10% korting op wijn, whisky en mousserende wijnen. De 10% klantenkaart korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermout en is niet van toepassing op actieproducten.
    5. Gall & Gall B.V. behoudt zich het recht voor actievoorwaarden tussentijds te wijzigen en acties voortijdig te beëindigen.

    Digitale marketing en Social Media

    De content van Facebook, Twitter en emailings is alleen bestemd voor personen van 18 jaar en ouder. Door het Facebook-account te liken, het Twitter-account te volgen of je te abonneren op de emailings bevestig je 18 jaar of ouder te zijn. Niets mag doorgestuurd worden naar of op een andere wijze beschikbaar worden gesteld aan personen die jonger zijn dan 18 jaar.

    Levering van je bestelling

     1. Als je een bestelling plaatst in de Webshop van Gall & Gall, zal Dynalogic (http://www.dynalogic.eu/nl/) zorg dragen voor de bezorging van de artikelen op het bezorgadres in Nederland. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling te laten bezorgen in een Gall & Gall winkel (uitgezonderd Gall & Gall Gemak, dit zijn de kleine filialen zonder personeel in een Albert Heijn vestiging)

    2. Bezorging via Dynalogic:

    • Welke levertermijnen en -tijdstippen voor je bestelling via Dynalogic gelden, kun je zien via de bestelschermen in de Webshop op gall.nl. Indien je op een werkdag voor 16:00 bestelt, levert de door Dynalogic geselecteerde vervoerder de volgende dag de bestelling af op een bezorgadres in Nederland. Er wordt naar gestreefd deze levertermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de levermomenten helaas niet garanderen. Je kunt ons dus niet aanspreken op een te late levering.
    • Tijdens het plaatsen van een bestelling in de Webshop kun je opgeven of je telefonisch of via email door Dynalogic op de hoogte wilt worden gehouden over de status van je bestelling en het geschatte tijdstip van levering.
    • Wij verzoeken je op het overeengekomen bezorgmoment aanwezig te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. De bezorgers van Dynalogic zullen bij twijfel over vereiste leeftijd vragen om legitimatie. Indien niet aan de minimumleeftijdvereiste (18 jaar) is voldaan, is onze bezorger helaas genoodzaakt de bestelling mee terug te nemen. De bestelling wordt geannuleerd en er zal 10,00 euro aan annuleringskosten in rekening worden gebracht.
    • De bezorgers zullen ze je vragen voor ontvangst van de bestelling te tekenen.
    • Indien je op het overeengekomen bezorgmoment niet aanwezig bent, zullen de bezorgers trachten om de bestelling af te leveren bij de buren. De bestelling zal alleen worden afgegeven bij de buren indien de ontvangende persoon 18 jaar of ouder is. Indien levering bij buren ook niet mogelijk is, dan zal Dynalogic een bericht in de brievenbus van de geadresseerde achterlaten en de volgende dag (uitgezonderd zondag en maandag) de bestelling nogmaals aanbieden. Indien de tweede afleverpoging (via identieke procedure) niet slaagt, zal de bestelling retour gaan naar ons distributiecentrum. De klant krijgt het orderbedrag minus de verzendkosten (5,95 euro) en eventuele transactiekosten vergoed.
    3. Ophalen bij Gall & Gall winkel (uitgezonderd Gall & Gall gemak):
    • Welke ophaaltermijnen en -tijdstippen voor je bestelling gelden, kun je zien via de bestelschermen op de Website. Indien je op een werkdag voor 16:00 bestelt, kan de bestelling de volgende dag in de geselecteerde winkel ophalen. Via de winkelzoeker op de Website kunt u de openingstijden van de geselecteerde winkel opzoeken. Wij streven ernaar deze ophaaltermijnen en -tijdstippen te halen, maar we kunnen de momenten helaas niet garanderen. Je kunt ons dus niet aanspreken op een te late levering.
    • Je dient je bestelling binnen 7 dagen na levering op te halen in de geselecteerde winkel. Indien er twijfel is of je voldoet aan de geldende leeftijdseis van 18 jaar, dan dient u zich te legitimeren voordat de bestelling wordt overhandigd. Indien dit niet gebeurt binnen 10 dagen, dan zal de bestelling retour gaan naar ons Distributie Centrum. De klant krijgt het orderbedrag minus de verzendkosten (€ 5,95) vergoed. Indien de reden dat de levering niet heeft kunnen plaatsvinden erin gelegen is dat één of meerdere keren niet vastgesteld kon worden dat aan het minimumleeftijdsvereiste is voldaan, zal 10,00 euro aan annuleringskosten in rekening worden gebracht.

    4. Het is in beginsel niet mogelijk een bestelling (via de Webshop) te annuleren nadat de bestelling door ons is bevestigd (ontvangst bestelbevestiging via email). Afhankelijk van dag en tijdstip (werkdag voor aflevering voor 16:00 uur) kan annuleren eventueel nog wel door contact op te nemen met de Klantenservice (075-6594200).

    Betaling van uw bestelling

    Je kunt de online bestelling betalen via iDeal (direct betalen via internetbankieren), Klarna (achteraf betalen), Credit Card (Visa, Mastercard) of met de (digitale) cadeaukaart van Gall & Gall. Je ontvangt de factuur van je bestelling via de email. Voor meer informatie over iDeal verwijzen we je graag door naar http://www.ideal.nl/consument/. Voor meer informatie over Klarna verwijzen we je graag door naar https://klarna.com/nl/koop-met-klarna.

    Retouren

    1. Indien je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kunt je deze aan ons retourneren. Hiertoe dien je contact op te nemen met onze Klantenservice (075-6594200) die je dan het retourproces en geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. Retourzendingen worden slechts geaccepteerd indien de originele verpakking en inhoud inclusief het etiket van het product onbeschadigd is. De kosten voor retourzendingen komen voor uw rekening.
    2. De ontvangen bestellingen dienen direct op zichtbare defecten worden gecontroleerd. Bij geconstateerde (zichtbare en onzichtbare) defecten dien je na het constateren van die defecten contact op te nemen met onze Klantenservice (075-6594200) die het retourproces en de geldende voorwaarden nader aan je zullen toelichten. De defecten producten stuurt u retour naar een gratis antwoordnummer. Wij verzoeken je een print van de mail waarin onze Klantenservice de retourzending bevestigt bij het retourpakket te voegen, zodat alles correct administratief verwerkt kan worden door Gall & Gall. We raden je aan het verzendbewijs voor je eigen administratie te bewaren.
    3. Het is op dit moment vanwege administratieve redenen niet mogelijk om producten bij een fysieke Gall & Gall winkel te retourneren of te ruilen.
    4. In geval van breuk of foutief geleverde artikelen kun je er voor kiezen om het bedrag van het desbetreffende artikel gecrediteerd te krijgen of het product nagestuurd te krijgen. In geval van breuk doen wij dit alleen indien de breuk gemeld is uiterlijk de eerstvolgende werkdag volgend op de dag waarop bezorgd is. Wij verwachten daarom dat je het bezorgde pakket direct na ontvangst controleert op breuk. Nasturen door de Klantenservice is alleen mogelijk indien het product voorradig is.
    5. Aanpassing van het te betalen bedrag of retournering van het reeds betaalde bedrag gaat als volgt:
    • Klarna: Je kunt jouw aangepaste factuur, na ontvangst van de retourzending, hier vinden https://klarna.com/nl. Log in met je geboortedatum en je betaalomschrijving. Je ontvangt geen aangepaste factuur per post of e-mail. Indien de bestelling reeds is betaald, zal Gall & Gall het betreffende retourbedrag binnen één week na ontvangst van artikelen terugstorten op je rekening. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal Gall & Gall binnen een week na melding defect aan de Klantenservice het betreffende retourbedrag terugstorten op je rekening.
    • iDeal: Binnen een week na ontvangst van jouw retourzending, wordt het geld terug gestort op jouw rekening. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal Gall & Gall binnen een week na melding defect aan de Klantenservice het betreffende retourbedrag terugstorten op je rekening.
    • Gall & Gall cadeaukaart: Binnen een week na ontvangst van jouw retourzending, ontvang je via de e-mail een nieuwe cadeaukaart met de waarde van het retourbedrag. Indien een artikel niet retourneerbaar is vanwege bijvoorbeeld breuk, dan zal Gall & Gall binnen een week na melding defect aan de Klantenservice een e-mail sturen met een nieuwe cadeaukaart met de waarde van het retourbedrag.
    • Credit Card: Binnen 7 dagen na ontvangst van jouw retourzending wordt het geld automatisch teruggestort op jouw creditcard rekening.

    Overige

    1. Onze producten zijn bestemd voor eindgebruikers en het is niet de bedoeling dat je ze doorverkoopt. Wij behouden ons daarom het recht voor om bestellingen bij twijfel niet uit te leveren of om een maximum te verbinden aan de te bestellen hoeveelheden van bepaalde artikelen.
    2. Hoewel de Website met de grootste zorgvuldigheid tot stand is gekomen, kan het voor komen dat kenmerken van producten (prijs, uiterlijk, allergenen vermelding, productinformatie, leveranciersinformatie, alcoholpercentage, volume) niet juist worden weergegeven of afgebeeld. In dat geval gelden de op de verpakking van het product zelf weergegeven kenmerken en kun je geen aanspraak maken op levering op grond van foutief weergegeven informatie. Daarnaast zijn wijzigingen in prijs en/of assortiment en drukfouten in de digitale bladerbare folder voorbehouden.
    3. De informatie op de Website wordt van tijd tot tijd aangepast. Indien je fouten op de Webite aantreft, zouden wij het zeer op prijs stellen dat je dit aan ons meldt via onze Klantenservice (075-6594200, webshop.gall@gall.nl).

    Wijziging en overige toepasselijke Algemene Voorwaarden

    Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De gewijzigde voorwaarden gaan in zodra je een nieuwe bestelling bij ons plaatst. Je geeft daarmee aan akkoord te gaan met de gewijzigde voorwaarden. 

    Daarnaast gelden er aanvullende algemene voorwaarden voor de klantenkaart en de algemene voorwaarden voor de cadeaukaart van Gall & Gall cadeaukaart.

    Klachtenprocedure of vragen

    Voor vragen, opmerkingen en/of klachten over bestellingen en onze dienstverlening kun je contact opnemen met onze Klantenservice (075-6594200, webshop.gall@gall.nl). Onze Klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 8.30 tot 17.30 uur (za. van 8.30 tot 17.00 uur). Onze Klantenservice zorgt ervoor dat je vragen, opmerkingen en/of klachten zo goed mogelijk wordt afgehandeld.