Service

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, vul dan het contactformulier in of neem direct contact op met onze klantenservice.

Meest gestelde vragen

  • Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

    Om een bestelling te plaatsen volg je de onderstaande stappen:

    1. In de grijze menubalk bovenaan de pagina kun je de categorie van je keuze selecteren 

    2. In het rechtermenu kun je filteren binnen de gehele selectie producten. Bijvoorbeeld op 'rode wijn' of 'malt whisky'

    3. Klik op het product van je keuze. Vervolgens vind je de productinformatie

    4. Wil je een product in jouw winkelmand plaatsen? Klik dan op 'Fles +', of 'Doos +' (een doos bestaat uit 6 flessen) 

    5. Om te betalen klik je op de winkelmand rechts bovenaan of op de button 'Ga naar winkelmand' 

    6. Doorloop vervolgens de 4 stappen in de winkelmand: Winkelmand, Bestellen, Betalen en Bevestiging

    7. Voor het bestellen van de de Klant&kaart klik je op de button 'Voeg toe' in stap 1 van de winkelmand of klik je op deze link. Met de Klantenkaart krijg je altijd 10% korting op wijn, mouserende wijnen & whisky* in winkels en webshop, met uitzondering van de aanbiedingen.

     

    Als alle stappen succesvol zijn doorlopen en de betaling is gelukt, krijg je vanzelf een e-mail met de orderbevestiging. Daarna volgt een e-mail dat je bestelling is overgedragen aan de logistiek dienstverlener Dynalogic. Op de dag van bezorging krijg je nog een e-mail en een sms met een tijdsindicatie van de levering van je bestelling.

     

    * De korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermouth en geldt niet i.c.m. andere acties.

  • Wat zijn de voordelen van de klantenkaart?

    Alle voordelen van de Gall & Gall klantenkaart:

    - 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*

    - Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk

    - Gratis abonnement op Proef! Magazine, het leukste magazine over de wereld van drank

    - Gratis Wijnalmanak

    - Persoonlijke en relevante aanbiedingen, speciaal voor jou

     

    * De korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermouth en geldt niet i.c.m. andere acties.

     

    Meer lezen over de klantenkaart? Hier lees je alles. 

  • Ik heb een vraag over de bezorging van mijn webshop bestelling

    Je kunt kijken waar je pakket is via: My Dynalogic. Als je een vraag hebt met betrekking tot de bezorging van een webshop bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is en hoe laat het bezorgd wordt. Bereikbaar op tel: 088-6594200 van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur.

  • Ik heb een bericht ontvangen over een winactie, klopt dit wel?

    Let op: er zijn een aantal valse mails in omloop die niet van Gall & Gall afkomstig zijn!

     

    Doe niet mee aan de winacties 'Vier de feestdagen met Gall & Gall en win een waardebon van Gall & Gall t.w.v. 350 euro!’ of 'Kerstfolder Gall & Gall en kadokaart t.w.v. € 350!' of ‘Win een Gall & Gall cadeaukaart van 350 euro’. Dit bericht op mobiel (Whatsapp) of e-mail komt niet bij Gall & Gall vandaan. Dit is spam. Er zijn regelmatig winacties in omloop die niet afkomstig zijn van Gall & Gall. Veelal wordt hierin een waardebon aangeboden van Gall & Gall ter waarde van €100, €250, €350 of €500. In deze zogenaamde 'phishing-acties' wordt onze naam en/of ons logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Doe hier niet aan mee, het gaat om oplichterij. Wanneer je op een link klikt, kan er mogelijk een virus op je computer/tablet/telefoon worden geïnstalleerd.

     
    Via onderstaande mogelijkheden kun je geconfronteerd worden met dergelijke 'winacties':

    - internet (via reclame in gratis games en/of apps, of via banners op bijvoorbeeld Facebook)

    - e-mail

    - SMS (Gall & Gall gebruikt geen SMS-berichten voor winacties)

    - Whatsapp (Gall & Gall gebruikt geen WhatsApp voor winacties)

     
    Officiële winacties en e-mails van Gall & Gall kun je altijd herkennen aan de afzender met het mailadres nieuwsbrief@nieuwsbrief.gall.nl of webshop.gall@gall.nl.

     

  • Waarom zou ik mijn dranken bestellen bij Gall & Gall?

    Wij verkopen al sinds 1884 drank en zijn op dat gebied de allergrootste specialist van Nederland. Maar uiteindelijk zijn we ook gewoon hobbyisten. Als allergrootste drankenspecialist hebben we enorme keuze. Daarbovenop hebben we ook inkoopvoordeel waar jij van profiteert! Bij zoveel keuze is het moeilijk kiezen, dus helpen we graag met het juiste advies, want je wil natuurlijk zeker weten dat je de juiste drank in huis haalt.

     

    Prijswinnende wijnen voor de beste prijs

    Wist je dat Gall & Gall veruit het grootste prijswinnende assortiment van Nederland heeft? En nog mooier: deze zijn vaak ook nog eens extra voordelig. Gall & Gall is namelijk de allergrootste wijnspecialist van Nederland en heeft daardoor simpelweg inkoopvoordeel. En daar profiteren onze klanten weer van. 

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Wij streven ernaar, wanneer voor 22.00 uur besteld, jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen.

     

    In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij Dynalogic levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is ca. 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de Dynalogic bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.
     

    Wanneer jouw pakket niet op tijd bezorgd is, kun je via My Dynalogic kijken waar jouw pakket zich bevindt. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of je kunt bellen met Dynalogic via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Ja, dat kan. Mits het twee dagen voor de geplande leverdag is. Bij minder dan twee dagen voor de leverdag is het helaas niet meer mogelijk om jouw bestelling te annuleren.

     

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop-account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

      

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14.00 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (je hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen.

      

    Voorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14.00 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14.00 uur annuleren.

     

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult op het formulier wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens je geld crediteren.

    Download het retourformulier


    Retour voorwaarden:

    - Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst. - Producten mogen niet geopend of beschadigd zijn 

    - Gebruik altijd de originele verpakking en verzenddoos voor jouw retourzending
    - Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt 
    - Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending niet 
    - Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen 

     

    Let op: voeg het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe aan je retour pakket.
     

    Klik hier voor de onze uitgebreide retourvoorwaarden.


    Stuur het pakket naar onderstaand retouradres: 

    Gall & Gall DC webshop retouren
    Postbus 544
    2600 AM DELFT


    Binnen twee weken nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening.


    Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met je geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.


    Heb je nog vragen?

    Bel dan met onze klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).

  • Is het mogelijk Air Miles te sparen of verzilveren via de Gall & Gall Webshop?

    Helaas kun je geen Air Miles sparen of verzilveren via de Gall & Gall webshop. In de winkel kun je wel Air Miles inleveren op speciaal geselecteerde aanbiedingen. 

Algemeen

  • Algemene voorwaarden en privacy beleid

    Lees hier de algemene voorwaarden en hier het privacy beleid. Je kunt de verwijzingen (links) naar deze pagina's ook helemaal onder aan deze pagina vinden. In de footer van de website.

  • Hoe kan ik mijn postadres wijzigen?
    Als je een webaccount hebt kun je eenvoudig je postadres wijzigen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Adresboek' je postadres aan te passen.
    Wanneer je geen webaccount hebt kun je het adres wijzigen via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).
  • Ik wil een zakelijke webshop bestelling plaatsen. Kan dit?

    Dit kan zeker. Ga naar 'Gall & Gall zakelijk' voor meer informatie over het zakelijk bestellen bij Gall & Gall.

  • Wat zijn de contactgegevens van de Gall & Gall klantenservice?

    Je kunt ons bellen op telefoonnummer: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).

    Of stel je vraag via het online contactformulier. Kies het relevante onderwerp onder 'Contact opnemen met de Gall & Gall klantenservice' en het contactformulier verschijnt.

  • Controleert de bezorger (Dynalogic) mijn legitimatie bij bezorging?

    Ja, de bezorger van Dynalogic kan bij twijfel (jonger dan 25 jaar) vragen om legitimatie om de leeftijd de verifiëren. Is de ontvanger jonger dan 18 jaar, dan wordt het pakket niet afgegeven.

  • Hoe kan ik een product een waardering of een beoordeling geven?

    Op de productpagina's kun je onder een product, door middel van de sterren, een beoordeling geven. Als je op de knop: 'geef jouw mening' klikt, kun je een beoordeling schrijven over het product. Dit kan desgewenst ook anoniem.

  • Ik wil werken bij Gall & Gall. Waar kan ik de vacatures vinden?

    Als je wilt werken bij Gall & Gall, kun je kijken bij onze vacatures

  • Ik wil samenwerken met Gall & Gall, of ik wil bloggen over Gall & Gall. Hoe kan ik contact opnemen?

    Leuk dat je geinteresseerd bent in een samenwerking met Gall & Gall! Je kunt jouw voorstel e-mailen naar proost@gall.nl. We beoordelen alle verzoeken aandachtig en koppelen zo snel mogelijk terug of we interesse hebben, of niet. 

  • Waar vind ik adressen van de Gall & Gall winkels?

    Op de website staat een winkelzoeker. Hier kun je de winkels bij jou in de buurt vinden en de bijbehorende adres- en contactgegevens. Ook vind je hier de openingstijden. Let wel op het onderscheid tussen de Gall & Gall Gemak winkels en de reguliere winkels. De openingstijden van de winkels zijn algemene openingstijden. Neem bij twijfel contact op met de winkel.


    De Gemak winkels zijn de kleinere Gall & Gall winkels die je kunt vinden in sommige Albert Heijn winkels. Bij Gemak winkels wordt geen wijn of bier verkocht en is er een selectie van het gedistilleerd assortiment aanwezig. De Gall & Gall cadeaukaart kan (nog) niet gebruikt worden in Gemak winkels. En je kunt geen webshop bestellingen ophalen in de Gemak winkels.

  • Hoe kan ik Air Miles sparen of verzilveren?

    Helaas is het nog niet mogelijk om Air Miles te sparen of te verzilveren via de Gall & Gall webshop.

    In de winkel kun je wel Air Miles inleveren op speciaal geselecteerde aanbiedingen.

  • Zijn de adressen en openingstijden in de winkelzoeker op gall.nl actueel?

    De adressen van de winkels zijn altijd actueel. De openingstijden zijn ook actueel, alleen kunnen deze bij speciale dagen afwijkend zijn. Neem bij twijfel contact op met de betreffende winkel.

  • Hoe controleert Gall dat ik ouder dan 18 ben?

    Op verschillende manieren:

    1. Leeftijdscheck bij binnenkomst op de website (= agecheck)
    2. Leeftijdscheck bij het aanmaken van een website account
    3. Als je een bestelling plaatst, is het verplicht om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden
    4. Als je een bestelling plaatst, bevestig je dat je 18 jaar of ouder bent (en dat de ontvanger ook 18 jaar of ouder is).
    5. Bij het leveren van de bestelling; controle door de pakketbezorger

    In de winkel vraagt de winkelmanager aan elke klant onder 25 jaar een legitimatie.

Assortiment

  • Verschilt het assortiment in de webshop met de fysieke winkel?

    Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een winkelpand kleiner is. Dan past het complete aanbod niet in de schappen. Daarom kan het zijn dat sommige producten die in de webshop verkrijgbaar zijn, niet te koop zijn in jouw Gall & Gall winkel. Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van pils en bepaalde cadeau-artikelen die te breekbaar zijn om te verzenden). 

  • Een product is uitverkocht. Hoe blijf ik op de hoogte mocht het product weer te koop zijn?

    Bij uitverkochte producten is het mogelijk om je aan te melden, zodra het product dan weer voorradig is ontvang je een mail. Daarnaast is het ook mogelijk om een alternatief te bekijken. Ook adviseren we je om te abonneren op de gall.nl nieuwsbrief, zo blijf je op de hoogte van de leukste aanbiedingen. Je kunt je op Gall.nl inschrijven; onderaan de pagina's vind je een inschrijfmogelijkheid. 

  • Informatie over de etiket-productinformatie op de productpagina's

    Bij Gall & Gall doen we er alles aan om te zorgen dat de prijs- en productinformatie van de producten die we verkopen zo accuraat mogelijk zijn. Echter, omdat producten regelmatig worden verbeterd, kan productinformatie zoals ingrediënten, voedingswaarden, dieet of allergie-informatie geregeld veranderen. We raden je daarom aan om altijd eerst de verpakking te lezen alvorens het product te nuttigen. Zijn er vragen of opmerkingen dan kan altijd contact opgenomen worden met onze klantenservice.

  • Ik heb mooie cadeauverpakking in de folder gezien. Krijg ik die ook als ik online de fles bestel?

    In de winkelmand kun je ervoor kiezen om het product in te laten pakken. Dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product op 'inpakken' te klikken. Je kunt meerdere producten als cadeau laten verpakken. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier, (+€0,50) een zwarte doos (+€1,-) of wijnkist(+€2,-) . Je kunt alleen kiezen voor een cadeauverpakking wanneer je een losse fles bestelt. 

    Wil je meer informatie over onze cadeauverpakkingen? Klik hier

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

    Om een bestelling te plaatsen volg je de onderstaande stappen:

    1. In de grijze menubalk bovenaan de pagina kun je de categorie van je keuze selecteren. 

    2. In het rechtermenu kun je filteren binnen de gehele selectie producten. Bijvoorbeeld op 'rode wijn' of 'malt whisky'.

    3. Klik op het product van je keuze. Vervolgens vind je de productinformatie. 

    4. Wil je een product in jouw winkelmand plaatsen? Klik dan op 'Fles +', of 'Doos +' (een doos bestaat uit 6 flessen) 

    5. Om te betalen klik je op de winkelmand rechts bovenaan of op de button 'Ga naar winkelmand'. 

    6. Doorloop vervolgens de 4 stappen in de winkelmand: Winkelmand, Bestellen, Betalen en Bevestiging.

    7. Voor het bestellen van de de Klant&kaart klik je op de button 'Voeg toe' in stap 1 van de winkelmand of klik je op deze link. Met de Klantenkaart krijg je altijd 10% korting op wijn, mouserende wijnen & whisky in winkels en webshop, met uitzondering van de aanbiedingen.

     

    Als alle stappen succesvol zijn doorlopen en de betaling is gelukt, krijg je vanzelf een e-mail met de orderbevestiging. Daarna volgt een e-mail dat je bestelling is overgedragen aan de logistiek dienstverlener Dynalogic. Op de dag van bezorging krijg je nog een e-mail en een sms met een tijdsindicatie van de levering van je bestelling.

  • Ik ben niet thuis op het moment van levering. Kan ik het tijdstip van de levering nog wijzigen?

    Je kunt tot 1 dag vóór levering tot 21.00 uur je aflevermoment wijzigen. Je kunt dit het makkelijkste zelf doen via de Track en Trace link in de e-mailbevestiging van Dynalogic, online via My Dynalogic, of door contact op te nemen met Dynalogic via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.) Je kunt ook bellen met onze klantenservice via: 088-6594200 (gratis bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Je ontvangt dan een nieuwe e-mail met het tijdvak waarbinnen jouw bestelling wordt geleverd.

    Op de dag van levering is de order al onderweg en kun je het aflevermoment niet meer wijzigen. 

  • Kan ik een bestelling in het buitenland laten bezorgen?

    Nee, Gall & Gall bezorgt vooralsnog alleen in Nederland.

  • Kan ik een product als cadeau laten inpakken in de webshop?

    In de winkelmand kun je ervoor kiezen om het product in te laten pakken. Dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product op 'inpakken' te klikken. Je kunt meerdere producten als cadeau laten verpakken. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier, (+€0,50) een zwarte doos (+€1,-) of wijnkist(+€2,-) . Je kunt alleen kiezen voor een cadeauverpakking wanneer je een losse fles bestelt. 

     

    Wil je meer informatie over onze cadeauverpakkingen? Klik hier

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar hierin zitten de verkeerde producten.

    Wanneer je je bestelling hebt ontvangen, maar erin zitten de verkeerde producten, is er iets mis gegaan met het pakketlabel. Neem contact op het onze klantenservice en geef het volgende door:

    - jouw ordernummer

    - het ordernummer van de verkeerde producten (er zit een pakbon in het pakket waar dit op staat)

     

    De klantenservice zal vragen of je de bestelling alsnog wil ontvangen en een datum afspreken waarop het verkeerde pakket opgehaald kan worden. Hierna wordt de bestelling opnieuw verzonden, en zal het verkeerde pakket opgehaald worden.

    Je kunt de klantenservice bereiken op 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).

  • Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

    Wij streven ernaar, wanneer voor 16.00 besteld, jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij Dynalogic levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de Dynalogic bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.

    Wanneer jouw pakket niet op tijd is bezorgd, kun je via My Dynalogic kijken waar jouw pakket is. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of met Dynalogic bellen via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Zijn de prijzen in de webshop hetzelfde als in de winkel?

    Ja, de prijzen zijn hetzelfde.

  • Krijg ik een orderbevestiging?

    Je krijgt direct na het plaatsen van een webshop bestelling een digitale orderbevestiging. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan jouw spam e-mail box en het door jou opgegeven e-mailadres.

  • Verschilt het winkel assortiment van het webshop assortiment?

    Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een winkelpand kleiner is. Dan past het complete aanbod niet in de schappen. Daarom kan het zijn dat sommige producten die in de webshop verkrijgbaar zijn, niet te koop zijn in jouw Gall & Gall winkel. Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van pils en bepaalde cadeau-artikelen die te breekbaar zijn om te verzenden). 

  • Ik wil een zakelijke webshop bestelling plaatsen. Kan dit?

    Dit kan absoluut! Neem daarvoor contact op met één van onze accountmanagers via business@gall.nl of door ons te bellen op 06-82780724. Voor korte vragen kun je ons ook een bericht via WhatsApp sturen! 

     

    Je kunt als zakelijke klant op twee manieren een order plaatsen.

    1) Betalen met iDeal of Creditcard
    Plaats online je order. Kies dan voor de betaalmethode iDeal of creditcard. Vergeet niet bij adresgegevens aan te vinken dat je een zakelijke klant bent en vul je bedrijfsnaam in. Na de bestelling geplaatst te hebben, kun je de factuur in jouw webshop-account downloaden via 'Bestelgeschiedenis', kies dan 'Download PDF factuur'.
    2) Betalen per factuur/ op rekening
    Je kunt ook op factuur bestellen bij Gall & Gall Zakelijk. Houd er rekening mee dat er een kredietcheck gedaan moet worden alvorens jouw zakelijke account bestelling geplaatst kan worden. Dit duurt ongeveer 24 uur.

     

    Voor meer informatie kan je terecht op onze Gall & Gall Zakelijk pagina.

Bezorgen

  • Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?

    We hebben de volgende bezorgopties:

    Bezorgen (thuis of op een ander adres)

    Bij Gall & Gall heb je altijd de keuze om je bestelling thuis te laten bezorgen. Dit is boven de €50 gratis. Als je vóór 22.00 uur  bestelt, heb je je aankoop de volgende dag al in huis. Ben je niet thuis? Dan wordt het pakketje (indien mogelijk) afgeleverd bij je buren. Of de bezorger komt de volgende dag nog eens langs.

     

    Op afspraak bezorgd

    Geen zin om te wachten op onze bezorger? Laat je bestelling op afspraak bezorgen. Voor €3,-/€6,- bepaal je zelf in welk tijdvak je bestelling geleverd wordt.

     

    Ophalen in de winkel

    Wil je jouw bestelling ophalen in een winkel bij jou in de buurt? Dat kan ook. Geef in het winkelmandje aan op welke locatie je jouw bestelling wilt ophalen.

     

    Bekijk hier alle Gall&Gall winkels.

  • Kan ik mijn webshop bestelling in het buitenland laten bezorgen?

    Nee, op dit moment bezorgt Gall & Gall niet in het buitenland.

    Woon je in België? Kijk hier voor de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de afleverdag te wijzigen?

    Indien je de levering maximaal 7 dagen later dan de oorspronkelijke datum wilt ontvangen, kun je dit zelf regelen. Ga naar My Dynalogic. Log in met je pakketnummer en postcode en kies een nieuwe afleverdag. Op het moment dat je de verzendbevestiging van Dynalogic ontvangt, kun je hierin ook de link aanklikken om de afleverdag te wijzigen. Dit kan tot uiterlijk 1 dag vóór de oorspronkelijke leverdag. 

  • Ik heb een vraag over de bezorging van mijn webshop bestelling.

    Je kunt kijken waar je pakket is via: My Dynalogic. Als je een vraag hebt met betrekking tot de bezorging van een webshop bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is en hoe laat het bezorgd wordt. Bereikbaar op tel: 088-6594200 van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur.

  • Hoeveel dagen vooruit kan ik een levering inplannen?

    Bij het plaatsen van een bestelling is het mogelijk om 14 dagen vooruit een afleverdag plannen. Dit kan bij stap 2 van je bestelling.

     

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling geleverd krijg?

    Bestel je voor 22:00 uur op zondag t/m vrijdag, dan wordt je bestelling de volgende dag geleverd.

    Bestel je op zaterdag? Dan wordt je bestelling op maandag geleverd.

     

    Je kunt er ook voor kiezen een andere leverdag te kiezen tijdens het afrekenen. Dit kan een datum zijn tot 14 dagen vooruit.

     

    Je ontvangt een e-mail als jouw order verzonden wordt.

    In de verzendbevestiging die je ontvangt staat ook een link naar My Dynalogic hiermee kun je direct kunt zien waar je bestelling zich op dat moment bevindt.

     

  • Wat zijn de bezorgtijden?

    Dynalogic levert op maandag t/m vrijdag van 08:00 – 20:00 uur en op zaterdag van 08:00-18:00 uur. 

  • Waar kan ik mijn webshop bestelling laten bezorgen?
    1. Op jouw huisadres (hier zijn bij een bestelling onder de €50 bezorgkosten aan verbonden)

    2. Op een alternatief bezorgadres, zoals op jouw werkadres of het huisadres van iemand anders (hier zijn bij een bestelling onder de €50 bezorgkosten aan verbonden).

    3. Je kunt de bestelling ook laten versturen naar een Gall & Gall winkel (behalve Gall & Gall Gemak), zodat je daar je bestelling kunt ophalen. Let op: de bestelling moet wel afgerekend worden in de webshop, dit kan niet in de Gall & Gall winkel. Het ophalen van een bestelling bij een winkel is gratis.

     

    Let op: levering op de Waddeneilanden is helaas niet mogelijk.

     

    Ben je niet thuis? Dan levert Dynalogic jouw bestelling bij de buren af. Lukt het niet om de bestelling bij de buren af te leveren, dan ontvang je van Dynalogic een e-mail waarmee je een nieuwe afleverafspraak kunt inplannen.

     

  • Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusnummer?

    Nee, het is niet mogelijk een webshop bestelling te laten bezorgen op een postbusnummer.

  • Wie bezorgt mijn webshop bestelling?

    De pakketservice Dynalogic bezorgt jouw bestelling. Je kunt Dynalogic bereiken via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een email naar: afspraak@dynalogic.eu

  • Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen?

    Er zijn drie verschillende opties:

    - Bezorgen in de winkel en daar ophalen, dat is gratis

    - Kiezen voor 'thuis laten bezorgen' tussen 8.00 en 20.00 uur. De bezorgkosten zijn dan €5,95 en bij een bestelling boven de €50,- wordt deze gratis bezorgd

    - Kiezen voor een tijdvak tussen 8.00 en 12.00 uur, tussen 12.00 en 18.00 uur of 18.00 en 22.00 uur? Dan betaal je extra kosten bovenop de €5.95, mits je bestelbedrag onder de €50,- blijft anders vervalt de €5.95. Op zaterdag gelden de volgende tijdvakken: 8.00 tot 12.00 uur of 12.00 tot 18.00 uur, de kosten zijn dan €6,-

     

  • Bezorgt Gall & Gall ook op de Waddeneilanden?

    Nee, Gall & Gall bezorgt niet op de waddeneilanden.

     

    De logistiek dienstverlener van Gall & Gall vraagt bij het afleveren van online bestelde pakketten aan elke klant legitimatie om alcoholmisbruik terug te dringen. Helaas kunnen wij deze controle niet garanderen op de eilanden. Daarom hebben we besloten om deze gebieden uit te sluiten van levering. 

Betalen

  • Is betalen op de webshop veilig?

    Uiteraard, Gall & Gall werkt alleen samen met betrouwbare partijen (en veilige techniek) om dit goed te regelen. Betalen is daarom 100% veilig.

  • Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

    Er zijn 4 betaalmethoden waaruit je kunt kiezen:

     

    1. Bankbetaling via IDEAL (gratis)

    2. Betalen met de Gall & Gall cadeaukaart

    3. Achteraf betalen (Klarna) (+ €2,-)

    4. Betalen met creditcard met VISA of Master Card 

  • Kan ik betalen met creditcard?

    Jazeker, je kan makkelijk en snel betalen met creditcard. Je kan afrekenen met VISA of Master Card.

Cadeau

  • Kan ik een product als cadeau laten inpakken in de webshop?

    In de winkelmand kun je ervoor kiezen om het product in te laten pakken. Dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product op 'inpakken' te klikken. Je kunt meerdere producten als cadeau laten verpakken. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier, (+€0,50) een zwarte doos (+€1,-) of wijnkist(+€1,-) . Je kunt alleen kiezen voor een cadeauverpakking wanneer je een losse fles bestelt. 

     

    Wil je meer informatie over onze cadeauverpakkingen? Klik hier

  • Kan ik een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn cadeau?

    Je kunt een wenskaart aan jouw bestelling laten toevoegen. Dit kun je doen in de eerste stap van de winkelmand, onderaan het productoverzicht. De kosten van een persoonlijke kaart bedragen €1. Op het kaartje kun je een tekst toevoegen. Per bestelling kun je 1 kaart toe voegen en je hebt de keuze uit meerdere wenskaarten die passen bij verschillende momenten.

  • Wat kost het om een cadeau te laten verpakken?

    Wanneer je je cadeau in de webshop wil laten inpakken in cadeaupapier kost dit €0.50 per fles. Het cadeau wordt dan in cadeauwrapping verpakt. Mits het formaat van de fles het toestaat, kun je kiezen tussen verschillende cadeaudozen (€1,00) of een houten kistje (€2,00). Via de knop 'Inpakken' in de winkelmand je selecteren hoe je het product verpakt wilt hebben.

     

    In onze winkels kun je naast deze cadeauverpakkingen ook kiezen voor verpakkingen per 2 flessen. Lees hier meer over alle cadeauverpakkingen.

  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart verzilveren in de webshop?

    1. Je doet de producten die je wilt kopen in de winkelmand

    2. Vul bij stap 2 je gegevens in

    3. Kies voor de betaalmethode 'cadeaukaart'

    4. Vul hier het nummer in, dat bij de barcode op de cadeaukaart staat en de veiligheidscode. Deze vind je op de plastic cadeaukaart boven de barcode onder het zilveren vakje. Op de digitale cadeaukaart kun je deze vinden onder het kopje "pincode".

    5. Als je deze gegevens hebt ingevuld, wordt het bedrag in mindering gebracht op de artikelen in het winkelmandje. 

  • Wanneer ik een cadeaukaart bestel, kan ik niet met creditcard betalen. Klopt dat?

    Ja, dit klopt. Bij een bestelling waar en cadeaukaart bij zit (of een die alleen een cadeaukaart bevat), kun je niet meer betalen met creditcard. Wel kun je betalen met iDeal of Klarna (op factuur).

  • Omwisselmogelijkheid Nationale Slijtersbon stopt per 2018 na faillissement in 2015

    In de zomer van 2014 gaf de Nationale Slijtersbon B.V. aan hun kantoor te gaan sluiten en dat hun bonnen nog tot 15 december 2014 ingewisseld konden worden. Zowel de Vereniging Drankenhandel Nederland (VDN) als Koninklijke SlijtersUnie, alsook de Consumentenbond zijn daartegen in het verweer gekomen namens de consument en hebben de inlevertijd weten te verlengen.

    Op 28 april 2015 is de Nationale Slijtersbon B.V. echter door de Haagse rechtbank failliet verklaard en werden ingewisselde bonnen – waarvan het verkoopbedrag was afgedragen – niet meer vergoed. De Consumentenbond heeft destijds met de samenwerkende Nederlandse slijters afgesproken dat consumenten die nog een Nationale Slijtersbon in hun bezit hadden, deze toch nog konden inwisselen bij de slijter waar de bon gekocht was. In het overgrote deel van de gevallen is de oorspronkelijke (weder)verkoper van de bon namelijk te herkennen aan een logo of stempel op de bon zelf. Bij verschillende gelegenheden – posters in winkel, persberichten Consumentenbond en slijters – is de consument opgeroepen om de bon in of om te wisselen. Dat is de afgelopen jaren gebeurd met de grootst mogelijke coulance door slijters. Voor eigen rekening hebben verschillende ketenslijterijen de afgelopen jaren nog bonnen van de failliete onderneming geaccepteerd of omgewisseld naar eigen cadeaubonnen. Bonbezitters hebben inmiddels ruimschoots de mogelijkheid gehad om een beroep te doen op deze geboden coulance.

    De mogelijkheid om bonnen nog om te wisselen of in te wisselen is met ingang van 1 januari 2018 gestopt; ruim drie jaar na de oorspronkelijke datum en 2,5 jaar na het faillissement van de Nationale Slijtersbon B.V.

     

Cadeaukaart

  • Hoe en waar kan ik de cadeaukaart kopen?

    In de winkels is de cadeaukaart te koop. In de webshop kun je een digitale cadeaukaart kopen. Deze digitale cadeaukaart wordt per e-mail verzonden in een PDF bijlage. Je ontvangt deze direct na het afronden van je bestelling. 

  • Hoe kan ik het saldo van mijn cadeaukaart controleren?

    Het saldo van de cadeaukaart kun je hier controleren. Ook kun je het saldo in de winkel opvragen.

  • Kan ik de cadeaukaart gebruiken in een winkel, en in de webshop?

    Ja,  de fysieke (gekocht in een winkel) en de digitale cadeaukaart (gekocht in de webshop) zijn zowel te gebruiken in Gall & Gall winkels, als in de webshop.

  • Hoe lang is de cadeaukaart geldig?

    De (digitale) cadeaukaart is onbeperkt geldig in de Gall & Gall winkels (behalve de Gall & Gall Gemak winkels) en in de Gall & Gall webshop. Het tegoed kan ook in delen besteed worden. 

  • Als ik niet het gehele bedrag van de cadeaukaart opmaak, kan ik het restant op een later moment gebruiken?

    Ja, het tegoed kan in delen worden besteed. Hier kun je bekijken hoeveel tegoed er op jouw cadeaukaart staat.

  • Hoe wordt de cadeaukaart verzonden die ik in de webshop gekocht heb?

    De digitale cadeaukaart wordt per e-mail verzonden, in een PDF bijlage. Je ontvangt deze direct na het afronden van je bestelling. Zoals bij een vliegticket of concertkaartje. 

  • Hoe lang duurt het voor de ontvanger de cadeaukaart ontvangt?

    De ontvanger ontvangt de cadeaukaart binnen enkele minuten na het afronden van de bestelling.

Klantenkaart

  • Waar koop ik een klantenkaart?

    Je kunt de klantenkaart kopen bij elke Gall & Gall winkel (behalve Gall & Gall Gemak), via
    de webshop en via ah.nl.

  • Wat kost de klantenkaart?

    Een klantenkaart kost €10,- per jaar. Je kunt de kaart verlengen in de winkel of in de
    webshop. Ook kun je toestemming geven voor een jaarlijkse automatische incasso.

  • Wat zijn de voordelen van de klantenkaart?

    Alle voordelen van de Gall & Gall klantenkaart:

    - 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*

    - Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk

    - Gratis abonnement op Proef! Magazine, het leukste magazine overf de wereld van drank

    - Gratis Wijnalmanak

    - Persoonlijke en relevante aanbiedingen, speciaal voor jou

     

    * De korting geldt niet op versterkte wijnen zoals port, sherry en vermouth en geldt niet i.c.m. andere acties.

     

     
    Lees hier meer over de klantenkaart.

  • Waar kan ik de klantenkaart gebruiken?

    De klantenkaart is te gebruiken in alle Gall & Gall winkels (inclusief de Gemakwinkels, in een
    AH), in de webshop en op ah.nl. Om in de webshop 10% korting te krijgen, is het nodig om
    jouw kaartnummer te koppelen aan een webshop-account. Dit webshop-account kun je hier
    aanmaken. Het kaartnummer kun je vervolgens in jouw account invullen en koppelen (kopje
    'klantenkaart').

  • Hoe kan ik mijn klantenkaart gebruiken in de webshop?

    Om de kaart te kunnen gebruiken in de webshop, en van 10% korting te profiteren, volg je

    de volgende stappen:

     

    1. Maak een webshop-account aan door naar 'Mijn account' te gaan, bovenaan in de webshop

    2. Bevestig je account door op de link in de activatie e-mail te klikken

    3. Ga naar 'Mijn account' en log in

    4. Klik links op 'klantenkaart' en vul jouw kaartnummer in (deze vind je op jouw kaart), en het e-mailadres waarop jouw kaart geregistreerd is. Dit is ook het e-mailadres waarop je de klantenkaart e-mails ontvangt.

      

    Let op: zorg dat je het kaartnummer exact overneemt, zonder spaties en/of punten.

      
    Als je bent ingelogd, wordt de korting automatisch verrekend in de winkelmand

    Bekijk hier een filmpje waarin het kort wordt uitgelegd.

  • Hoe krijg ik klantenkaart korting?

    Je kunt zowel in de webshop, als in de Gall & Gall winkels en via ah.nl een klantenkaart
    aanschaffen. In de winkels wordt de korting direct aan de kassa verrekend als je je kaart laat
    scannen. In de webshop krijg je de klantenkaart korting op het moment dat je je klantenkaart
    hebt gekoppeld aan je webshop-account.

     

    Bekijk hier een korte uitleg.

  • Waar vind ik de algemene voorwaarden van de klantenkaart?

    De algemene voorwaarden van de klantenkaart vind je hier

  • Ik heb een klantenkaart besteld. Wanneer zal ik deze ontvangen?

    De klantenkaart wordt op de door jou gekozen leverdag van jouw bestelling, per post
    verstuurd en ontvang je enkele dagen later.

  • Ik heb vandaag in de winkel een klantenkaart gekocht, maar deze werkt niet in de webshop. Hoe kan dit?

    Omdat het formulier dat je in de winkel hebt ingevuld opgestuurd en verwerkt moet worden
    in onze administratie, duurt het ongeveer 14 dagen voordat de klantenkaart in de Gall & Gall
    webshop gebruikt kan worden. Na ongeveer 14 dagen kun je het kaartnummer koppelen
    aan je webshop-account en ontvang je 10% korting over de webshop-bestellingen (m.u.v.
    aanbiedingen).

  • Hoe kan ik mijn klantenkaart verlengen in de online winkel?

    Wanneer je de klantenkaart wilt verlengen, heb je een webshop-account nodig met daar aan je huidige klantenkaart gekoppeld.

    Dit doe je op de volgende manier:

    1. Ga naar: 'Mijn Account' en log in met je webshop-account

    2. Koppel, als dit nog niet gebeurd is, je kaartnummer aan het account. Je klantenkaart

      koppelen kan vervolgens onder de tab 'klantenkaart'. Gebruik je e-mailadres en

      kaartnummer zonder spaties of zonder hoofdletters

    3. Ga naar het product 'Verlenging klantenkaart'

    4. Plaats het artikel in de winkelmand door op de knop 'artikel' klikken

    5. Reken het product af en de verlenging is actief

    Als je verlengt, ontvang je als bedankje binnen een week een email met 2 kortingscoupons.

    Vul de kortingscode(s) in bij je bestelling en de korting wordt automatisch verrekend.

     

  • Wat kan ik doen als ik een klantenkaart heb gevonden?

    Gevonden klantenkaarten kunnen kosteloos worden opgestuurd naar:

       

    Gall & Gall
    T.a.v.: Afdeling Consumentenservice - Klantenkaart
    Antwoordnummer 815
    1500 VB Zaandam

      

    Bedankt voor je hulp!

  • Hoe kan ik mijn postadres wijzigen?

    Als je een webaccount hebt kun je eenvoudig je postadres wijzigen door in te loggen via 'Mijn account'en vervolgens via 'Adresboek' je postadres aan te passen. 

    Wanneer je geen webaccount hebt, kun je het adres wijzigen door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).

  • Ik wil geen mail ontvangen of post ontvangen, maar wel gebruik maken van de klantenkaart. Kan dat?

    Ja dat kan. Gall & Gall vindt jouw privacy belangrijk en wil dat jij in controle bent over ons gebruik van jouw gegevens. Daarom vragen we in veel gevallen toestemming voor een bepaald gebruik van jouw gegevens, zoals voor de Smaakprofielen en het versturen van nieuwsbrieven.

    Deze toestemming kun je altijd weer intrekken. De klantenkaart kun je dan nog wel

    gebruiken. Het kan dan wel zijn dat je aanbiedingen en voordeel mist doordat wij je niet op de hoogte kunnen brengen.

     

    Geen email meer ontvangen?

    ● Je kunt dit uitschakelen via de link [afmelden] die onderaan iedere e-mail zit 

    ● Als je een webaccount hebt kun je dit aanpassen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens bij 'Mijn gegevens' het vinkje voor [Ja, ik ontvang graag aanbiedingen en nieuws per e-mail] uit te zetten

    ● Wanneer je geen webaccount hebt kun je dit doorgeven via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur)

     

    Geen post meer ontvangen?

    ● Als je een webaccount hebt kun je dit aanpassen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Mijn gegevens' het vinkje voor [Ja, ik wil Klantenkaartpost (magazine en aanbiedingen) ontvangen] uit te zetten

    ● Wanneer je geen webaccount hebt kun je dit doorgeven via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).

     

  • Ik wil mijn klantenkaart en de daarbij behorende automatische incasso opzeggen / stopzetten. Hoe doe ik dat?

    Je kunt jouw klantenkaart altijd stopzetten door contact op te nemen met de klantenservice

    o.v.v. jouw klantenkaartnummer. Graag vernemen wij ook de reden van de opzegging zodat

    wij hiervan kunnen leren en het programma kunnen blijven verbeteren.

     

    Het automatische incasso kun je altijd stopzetten door hiervoor een schriftelijk verzoek in te

    dienen bij de klantenservice, voorzien van het klantenkaartnummer, het rekeningnummer en

    jouw handtekening. Dit verzoek kun je sturen naar:

     

    Gall & Gall

    T.a.v.: Afdeling Consumentenservice - AI opzegging

    Antwoordnummer 815

    1500 VB Zaandam

     

  • Ik wil dat al mijn aankoop- en overige gegevens worden gewist uit het bestand van Gall & Gall. Kan dat?

    Ja dat kan. Gall vindt jouw privacy belangrijk en wil dat jij in controle bent over ons gebruik van jouw gegevens. Neem voor het verwijderen van jouw gegevens contact op met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).

  • Ik wil inzage in al mijn gegevens. Hoe doe ik dat?

    Een verzoek tot inzage kun je schriftelijk bij ons aanvragen. Vermeld daarbij je
    klantenkaartnummer indien van toepassing en voeg altijd een kopie van een gemaskeerd
    identiteitsbewijs toe, zodat wij kunnen controleren dat dit klopt.

      

    Stuur je verzoek naar:

     
    Gall & Gall
    T.a.v.: Afdeling Consumentenservice - Inzage verzoek
    Antwoordnummer 815
    1500 VB Zaandam

     
    óf mail je verzoek naar info@gall.nl.

  • Ik ben mijn klantenkaart kwijt. Hoe kom ik aan een nieuwe?

    Neem hiervoor even contact met ons op via het contactformulier of door te bellen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur)

  • Ik wil mijn account- en/of kaartgegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Als je een webaccount hebt kun je jouw gegevens zelf wijzigen door in te loggen via 'Mijn Account'. Heb je geen webaccount of ondervind je problemen bij het wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier of door te bellen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur)

  • Het koppelen van mijn nieuwe kaart (overschrijven) aan mijn account lukt niet. Wat nu?

    Neem dan contact met ons op door te bellen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur)

  • Ik wil geen email meer ontvangen, hoe pas ik dit aan?

    Je kunt het ontvangen van email altijd uitzetten.
    ● Je kunt dit doen via de link [afmelden] die onderaan iedere email zit.

    ● Als je een webaccount hebt kun je dit aanpassen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Mijn gegevens' het vinkje voor [Ja, ik ontvang graag aanbiedingen en nieuws per e-mail] uit te zetten.
    ● Wanneer je geen webaccount hebt kun je dit doorgeven via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).

  • Ik wil niet langer dat Gall mijn gegevens analyseert en gebruikt om mij persoonlijke aanbiedingen te doen.

    Je kunt je toestemming hiervoor altijd intrekken.
    ● Als je een webaccount hebt kun je dit aanpassen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Mijn gegevens' het vinkje voor [Ja, Gall & Gall mag mijn gegevens, zoals persoonsgegevens en aankoopgedrag, gebruiken om persoonlijke en relevante aanbiedingen te doen.] uit te zetten.

    ● Wanneer je geen webaccount hebt kun je dit doorgeven via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 088-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00 uur).

Producten beoordelen

  • Hoe kan ik een product een waardering of beoordeling geven?

    Op de productpagina's op onze website kun je onder het product door middel van de sterren een rating geven. En onder de knop: 'geef jouw mening' kun je een beoordeling schrijven over het product.

     

  • Kan ik ook anoniem een review plaatsen?

    Ja, dat kan. Je kunt tijdens het plaatsen van een review een naam als afzender opgeven. Als je dit vakje leeg laat, dan is je review anoniem.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn waardering of beoordeling zichtbaar wordt?

    Binnen enkele minuten wordt je waardering of beoordeling zichtbaar, mits er geen woorden gebruikt worden die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.

  • Mijn beoordeling (review) is niet zichtbaar, hoe kan dit?

    De review wordt binnen enkele minuten na plaatsing zichtbaar. Is dit niet het geval, dan heb misschien bepaalde woorden gebruikt, waardoor de beoordeling eerst gecontroleerd dient te worden door de beheerder van de website. Na goedkeuring zal deze getoond worden en kun je de review ook terugzoeken in het account. 

Retourneren en ontbinden

  • Hoe kan ik een webshop bestelling retourneren?

    Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult op het formulier wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens je geld crediteren.

      

    DOWNLOAD HET RETOURFORMULIER 

     

    Retour voorwaarden

    - Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst

    - Producten mogen niet geopend of beschadigd zijn

    - Gebruik altijd de originele verpakking en verzenddoos voor jouw retourzending

    - Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt

    - Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending niet

    - Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen

    - LET OP: voeg het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe aan je retour pakket

    - Klik hier voor de onze uitgebreide retourvoorwaarden

      

    Stuur het pakket naar onderstaand retouradres:

    Gall & Gall DC webshop retouren

    Postbus 544

    2600 AM DELFT

      

    Binnen twee weken nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening.

      

    Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met je geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.

      

    Heb je nog vragen?

    Bel dan met onze klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).

     

  • Kan ik mijn bestelling na levering ontbinden?

    Je hebt als consument het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 werkdagen nadat de bestelling bij jou is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Voor terugname en ontbinding kun je contact opnemen met onze klantenservice (088-6594200). Zij bespreken met jou de vervolgstappen de wijze waarop de producten worden geretourneerd. Tenzij wij iets anders met je afspraken, zullen de te retourneren artikelen door ons worden opgehaald. Aan de retourname zijn mogelijk kosten verbonden.

    Als je gebruik wilt maken van je recht op ontbinding kun je gebruik maken van het ontbindingsformulier, dat je hier kunt vinden. Je dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en met de producten die je retourneert mee te sturen / aan de bezorger af te geven op het moment van retourname. Wij vragen je om een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor de eigen administratie. Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt binnen 14 dagen nadat je een afspraak hebt gemaakt met de klantenservice op jouw rekening bijgeschreven, tenzij we met jou zijn overeengekomen om op een ander moment te betalen of het te retourneren bedrag te verrekenen.

  • Wat zijn de kosten voor het ontbinden van de bestelling?

    Het ontbinden van je bestelling is kosteloos. Als je de artikelen zelf aan ons wilt toesturen moet je hiervoor de verzendkosten betalen.

  • Kan ik een webshop bestelling annuleren?

    Ja, mits dit uiterlijk 2 dagen vóór de geplande afleverdatum is.

     

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop-account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

     

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14.00 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (je hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen.

     

    Voorbeeld: wordt jouw bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14.00 uur annuleren. Wordt jouw bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14.00 uur annuleren.

      

    Minder dan twee werkdagen voor leverdag annuleren is helaas niet meer mogelijk. Dan kun je wel nog de bestelling weigeren aan de deur. Deze gaat dan retour naar ons distributiecentrum en je krijgt je geld terug zodra wij de flessen retour krijgen.

  • Ik heb een klacht over een webshop bestelling en wil daarom een product terugsturen.

    Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur) en geef de retourartikelen en de klacht door.

    Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan.

  • Welke bestellingen kunnen niet worden ontbonden of geretourneerd?

    Je kunt alleen producten retourneren die onbeschadigd en in de originele staat zijn. Dat betekent onder andere dat geopende producten niet kunnen worden geretourneerd. Daarnaast kunnen bepaalde, bij wet genoemde, producten niet worden geretourneerd, zoals de digitale cadeaukaart. Deze kan, gelet op het digitale en persoonlijke karakter daarvan, niet worden geretourneerd of ontbonden.

Sparen

  • Ik heb geen zegels ontvangen bij mijn online bestelling. Hoe kan ik deze alsnog krijgen?

    De zegels zitten aan de buitenkant aan de adressticker van elke bestelde doos. Aan de adressticker zit een strookje waarop de gespaarde zegels staan. Neem deze mee wanneer je de glazen wilt ophalen in de winkel. Wanneer je de zegels niet hebt ontvangen kun je contact opnemen met de klantenservice

  • Wanneer loopt deze spaaractie?

    De spaaractie start op 24 september 2018 en loopt t/m 27 januari 2019. Volle spaarkaarten kunnen worden ingeleverd t/m 24 februari 2019. 

  • Hoeveel zegels krijg ik?

    Bij besteding van elke 10 euro ontvang je 1 spaarzegel. Bij een halfvolle spaarkaart (7 zegels) koop je een set glazen t.w.v. 14.99 voor 4.99. Heb je een volle spaarkaart (15 zegels), dan krijg je een set van 2 glazen helemaal gratis. Een karaf kun je met 2 volle spaarkaarten kopen voor 7.99 en bij 1 volle spaarkaart betaal je 17.99.

    Bij online bestellingen ontvang ook per 10 euro 1 spaarzegel. Deze staan op het strookje van de adressticker van je bestelling.

  • Waar kan ik de glazen ophalen met mijn spaarkaart?

    Je kunt (half)volle spaarkaarten inleveren bij elke Gall & Gall winkel. Het is niet mogelijk om online je spaarkaart in te leveren. Bij een Gall & Gall gemakswinkel kunnen alleen volle spaarkaarten worden ingeleverd en is bijbetaling bij een halve spaarkaart niet mogelijk.

  • Wat kosten de glazen als ik ze los wil kopen?

    Een losse set van 2 glazen kost 14.99 euro. Het karaf kost los 34.99. De glazen en het karaf zijn te koop via de website of in de winkel.

  • Welke glazen zijn er?

    Er zijn 5 soorten glazen: rode wijn, witte wijn, champagne, whisky/fris en copa/cocktail glas. Ook is er een handgemaakt wijnkaraf.

  • Zijn het dezelfde glazen als de vorige glazen actie?

    Ja, dit zijn dezelfde glazen van Schott Zwiesel. Hiermee kun je de collectie dus weer mooi aanvullen!

Webshop-account

  • Hoe maak ik een account aan in de webshop?

    1. Ga naar 'Mijn account'

    2. Aan de linkerkant kun je inloggen wanneer je al een account hebt, aan de rechterkant kun je een nieuwe account aanmaken

    3. Vul je e-mailadres, geboortedatum en gewenste wachtwoord (2x) in

    4. Druk op ‘registreren’

    5. Je ontvangt nu in je mailbox een bevestigingsmail. Klik op de link in deze mail om je account te activeren

  • Waarom zou ik een account aanmaken?

    Met een account kun je gemakkelijker bestellen, omdat jouw adresgegevens automatisch worden ingevuld nadat je bent ingelogd met jouw e-mailadres en wachtwoord. Daarnaast zie je in jouw account jouw orderhistorie en de reviews of ratings die je hebt geplaatst. Als je een klantenkaart hebt, kun je deze koppelen aan jouw account, zodat je ook in de webshop 10% korting krijgt op wijn en whisky. Extra klantenkaart-aanbiedingen zijn ook in de webshop geldig met een gekoppelde klantenkaart.

  • Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor mijn account?

    1. Ga naar 'Mijn account'

    2. Aan de linkerkant vul je bij ‘inloggen’ je e-mailadres in. Het veld ‘wachtwoord’ laat je leeg

    3. Klik nu op ‘Wachtwoord vergeten?’

    4. Vul hier opnieuw je e-mailadres in waarmee je jouw account hebt aangemaakt

    5. Je ontvangt een e-mail met een link waarmee je jouw wachtwoord kunt aanpassen

Wekelijkse algemene nieuwsbrief

  • Hoe kan ik me inschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Op de website vind je onderaan de pagina’s een mogelijkheid om je in te schrijven voor de nieuwsbrief van Gall & Gall.

  • Hoe kan ik me uitschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Onderaan elke e-mail vind je een link waarmee je jezelf kunt uitschrijven voor de nieuwsbrief van Gall & Gall.

Zakelijke bestellingen

  • Hoe werkt een offerte aanvraag?

    Wil je een grote hoeveelheid bestellen? Doe je inkopen voor de wekelijkse vrijdagmiddagborrel, organiseer je een evenement of ben je op zoek naar relatiegeschenken. Onze accountmanagers adviseren je graag met het kiezen van de juiste producten en hoeveelheden. Vraag een vrijblijvende offerte aan!

    Bel gelijk jouw accountmanager om kennis te maken: 06 82 78 07 24.

    Stuur een bericht via WhatsApp of mail: business@gall.nl.

    Bel gelijk jouw accountmanager om kennis te maken: 06 82 78 07 24

    Stuur een bericht via WhatsApp of mail: business@gall.nl.1. Persoonlijke service en offerte op maat

    Onze accountmanagers adviseren je met het kiezen van de juiste producten en hoeveelheden. Vraag een vrijblijvende offerte aan!

    2. Eigen accountmanager

    Klinkt heel chic, is vooral heel gemakkelijk. Iedere zakelijke klant heeft zijn eigen accountmanager, die op de hoogte is van jouw zakelijke situatie. 

    3. Achteraf betalen

    Het plaatsen van bestellingen willen we jou als zakelijke klant zo makkelijk mogelijk maken. Naast het bestellen via de website kan je een bestelling ook gemakkelijk op rekening plaatsen. Voldoet jouw bedrijf aan onze voorwaarden en is er krediet toegekend? Dan kunnen bestellingen op rekening geplaatst worden door jouw accountmanager. 

    4. Direct verzending naar je relaties

    Bij Gall & Gall willen we je helpen om je collega’s, werknemers of relaties flink in de watten te leggen.  Een goed cadeau komt natuurlijk in een mooie verpakking met een persoonlijke brief of kaartje. Cadeaus laten bezorgen op verschillende adressen? Doen we ook.  

  • Kan ik mijn klantenkaart ook voor zakelijke bestellingen gebruiken?

    Ja dat kan zeker. Profiteer van de volgende voordelen:

    • 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*
    • Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk

    * De 10% klantenkaart korting geldt niet op (mousserende) wijnen of whisky's die in de aanbieding zijn en versterkte wijnen zoals port, sherry of vermouth.

  • Hoe werkt betalen?

    Direct betalen bij bestelling via de website Gall.nl

    1. Bankbetaling via IDEAL
    2. Betalen met de Gall & Gall cadeaukaart
    3. Betalen met creditcard met VISA (+ €0.86) of Master Card (+ €1.07)

    Liever op rekening betalen?

    Wilt u op rekening betalen? Neem dan contact op met onze zakelijke accountmanager via 06-82780724 of via business@gall.nl. Zij nodigt jou als nieuwe klant eerst uit voor een kredietcheck. Is jouw kredietcheck akkoord bevonden? Dan stuurt de zakelijke accountmanager jou per mail een offerte toe. Als je hier blij mee bent kun je de offerte per mail accorderen en wordt de bestelling geplaatst. De factuur ontvang je een week na levering als digitale PDF. Deze factuur dient binnen 14 dagen voldaan te worden.* 

    * Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages. 2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 

  • Heb je algemene vragen over bezorgen?

    Voor zakelijke bestellingen gelden dezelfde voorwaarden als voor particuliere consumenten. De meeste vragen en antwoorden kun je terugvinden op onze service pagina bij het kopje 'Bezorgen'. Mocht het niet duidelijk zijn, neem dan contact op met onze klantenservice via telnr: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag tussen 8.00 en 20.00 uur).

  • Staat je vraag er niet tussen?

    Neem dan direct contact met ons op via business@gall.nl of door een van onze Account Managers te bellen op 06-82780724. Je kunt ons ook bereiken door het sturen van een bericht via WhatsApp!