Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, vul dan het contactformulier in of neem direct contact op met onze klantenservice.

Meest gestelde vragen

  • Mijn bestelling is nog niet geleverd.

    In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat een levering helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij DPD levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de DPD bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd kan leveren.

    Wanneer je pakket niet op tijd is bezorgd, kun je via DPD Tracking kijken waar je pakket is. Je kunt DPD ook bellen via telnr: 0900-3734663 (€0,50 per gesprek. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur). Of stuur een email naar: ontvangen@dpd.nl

  • Ik wil mijn order annuleren. Hoe werkt dat?

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (jij hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen. Bijvoorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14 uur annuleren.

    Minder dan twee werkdagen voor leverdag annuleren is helaas niet meer mogelijk. Dan kun je de bestelling weigeren aan de deur. Deze gaat dan retour naar ons distributiecentrum en je krijgt je geld terug zodra wij de flessen retour krijgen.

  • Hoe kan ik Air Miles sparen of verzilveren?

    Helaas is het nog niet mogelijk om Air Miles te sparen of te verzilveren via de Gall & Gall webshop.

    In de winkel kun je wel Air Miles verzilveren en je ontvangt per Gall & Gall huismerkproduct 5 Air Miles.

Algemeen

  • Algemene voorwaarden en privacy beleid

    Lees hier de algemene voorwaarden en hier het privacy beleid. Je kunt de verwijzingen (links) naar deze pagina's ook helemaal onder aan deze pagina vinden. In de footer van de website.

  • Wat zijn de contactgegevens van de Gall & Gall klantenservice?

    Je kunt ons bellen op telefoonnummer: 075-6594200. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

    Of stel je vraag via het online contactformulier. Kies het relevante onderwerp onder 'Contact opnemen met de Gall & Gall klantenservice' en het contactformulier verschijnt.

    Heb je vragen over je pakket, dan kun je contact opnemen met DPD via telefoonnr 0900-3734663 (€0,50 per gesprek. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur). Of stuur een email naar: ontvangen@dpd.nl 

  • Hoe kan ik Air Miles sparen of verzilveren?

    Helaas is het nog niet mogelijk om Air Miles te sparen of te verzilveren via de Gall & Gall webshop.

    In de winkel kun je wel Air Miles verzilveren en je ontvangt per Gall & Gall huismerkproduct 5 Air Miles.

Bestellen

  • Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

    In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat een levering helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij DPD levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de DPD bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd kan leveren.

    Wanneer je pakket niet op tijd is bezorgd, kun je via DPD Tracking kijken waar je pakket is. Je kunt DPD ook bellen via telnr: 0900-3734663 (€0,50 per gesprek. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur). Of stuur een email naar: ontvangen@dpd.nl.  

  • Ik heb online besteld, maar geen spaarzegels ontvangen. Wanneer ontvang ik deze?

    De spaarkaarten en -zegels worden met de bestelling meegestuurd in een aparte enveloppe die in de doos zit. Mochten de spaarzegels ontbreken, neem dan contact op met de Klantenservice van de webshop. Vermeld hierbij je ordernummer en de de spaarkaarten en -zegels worden dan nagestuurd.

  • Verschilt het winkel assortiment van het webshop assortiment?

    Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van kratten bier, gedeelte van fris assortiment en drank in blikjes).  Niet elke winkel kan het complete Gall & Gall website assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een Gall & Gall winkel niet genoeg winkelruimte heeft.

Betalen

  • Is betalen op de webshop veilig?

    Uiteraard, Gall & Gall werkt alleen samen met betrouwbare partijen (en veilige techniek) om dit goed te regelen. Betalen is daarom 100% veilig.

  • Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
    1. Bankbetaling via IDEAL 
    2. Betalen met de Gall & Gall kadokaart
    3. Achteraf betalen (Klarna) + 2 euro
  • Kan ik betalen met creditcard?

    Nee, Gall.nl biedt geen creditcard als betaalmethode. Je kunt wel kiezen voor een bankbetaling via iDeal of achterafbetalen (factuur) via Klarna. 

Bezorgen

  • Ik heb een vraag over de bezorging van mijn webshop bestelling.

    Als je een vraag hebt met betrekking tot de bezorging van een webshop besteling, dan kun je contact opnemen met onze verzendpartner DPD. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is, en hoe laat het bezorgd wordt. Je kunt bellen met: 0900-3734663 (€0,50 per gesprek. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur). Of stuur een email naar: ontvangen@dpd.nl 

  • Wat zijn de bezorgkosten?

    Voor alle bestellingen tot € 75 kost dit € 5,95. Boven € 75 geldt gratis bezorging. Je bestelling laten afleveren in een winkel kost ook € 5,95.

  • Wie bezorgt mijn webshop bestelling?

    DPD pakketservice bezorgt de bestelling. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is, en hoe laat het bezorgd wordt. Je kunt bellen met: 0900-3734663 (€0,50 per gesprek. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur). Of stuur een email naar: ontvangen@dpd.nl

Webshop account

  • Hoe maak ik een account aan in de webshop?

    Ga naar 'Mijn account'. Aan de linkerkant kun je inloggen wanneer je al een account hebt, aan de rechterkant kun je een nieuw account aanmaken. Vul je e-mailadres, geboortedatum en gewenste wachtwoord (2x) in. Wanneer je nu op registreren drukt, heb je het account aangemeld. Je ontvangt nu in je mailbox een bevestigingsmail. Klik hierop om je account te activeren.

  • Ho kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor mijn account?

    Ga naar 'Mijn account'. Aan de linkerkant vul je bij 'Inloggen' je e-mailadres in. Het veld 'Wachtwoord' laat je leeg. Klik nu op 'Wachtwoord vergeten?'. Vul hier opnieuw je e-mailadres in waarmee je je account hebt aangemaakt en je ontvangt een e-mail met een link waarmee je je achtwoord kunt aanpassen. 

  • Waarom zou ik een account aanmaken?

    Met een account kun je gemakkelijker bestellen, omdat jouw adresgegevens automatisch worden ingevuld, nadat je bent ingelogd met e-mail en wachtwoord. Daarnaast zie je in jouw account je orderhistorie en de reviews of ratings die je  geplaatst hebt. Als je een Klant&kaart hebt, kun je deze koppelen in jouw account, zodat je ook in de webshop 10% korting  krijgt op wijn en whisky. Extra Klant&kaart aanbiedingen zijn ook in de webshop geldig met een gekoppelde Klant&kaart.

Kado

  • Kan ik een product als kado laten inpakken in de webshop?

    Ja, dit kun je aangeven in de winkelmand (bij stap 1) door bij het product 'Kado verpakking' aan te vinken. Je kunt meerdere producten als kado laten verpakken. Alle flessen worden afzonderlijk ingepakt. Indien je een doos bestelt, dan ontvang je dus 6 seperaat ingepakte flessen in een doos. De producten worden verpakt in een papieren Gall & Gall fleszak. Het laten verpakken van een product als kado is gratis.

  • Kan ik een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn kado?

    Je kunt een wenskaart aan jouw bestelling laten toevoegen. Dit kun je doen in de eerste stap van de winkelmand, onderaan het productoverzicht. De kosten van een persoonlijke kaart bedragen €1. Op het kaartje kun je een tekst toevoegen. Per bestelling kun je 1 kaart toe voegen en je hebt de keuze uit meerdere wenskaarten die passen bij verschillende momenten.

  • Wat kost het om een kado te laten verpakken?

    Wanneer je je kado in de webshop wil laten verpakken is dit gratis. Het kado wordt dan in een papieren kadozak verpakt. In de winkelmand (stap 1 van je bestelling) kun je het hokje "kadoverpakking" aanvinken per product, en je fles(sen) worden dan verpakt bezorgd.

    In de winkel kun je kiezen uit diverse kadoverpakkingen, voor 1 of 2 flessen. Lees meer over alle kadoverpakkingen die je in de winkel kunt kopen.

Assortiment

  • Verschilt het assortiment in de webshop met de fysieke winkel?

    Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een winkelpand kleiner is. Dan past het complete aanbod niet in de schappen. Daarom kan het zijn dat sommige producten die in de webshop verkrijgbaar zijn, niet te koop zijn in jouw Gall & Gall winkel. Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van pils en bepaalde kado artikelen die te breekbaar zijn om te verzenden). 

  • Een product is uitverkocht. Hoe blijf ik op de hoogte mocht het product weer te koop zijn?

    Op dit moment is het helaas niet mogelijk om je te informeren als een product weer beschikbaar is. Voor nu adviseren we je om u te abonneren op de gall.nl nieuwsbrief. Je kunt je op Gall.nl inschrijven; onderaan de pagina's vind je een inschrijfmogelijkheid. 

  • Ik heb mooie kadoverpakking in de folder gezien. Krijg ik die ook als ik online de fles bestel?

    Helaas zijn de kadoverpakkingen te kwetsbaar om te verzenden, dus kunnen wij die niet bij online bestellingen leveren. Wel kun je hiervoor naar de winkel bij jou in de buurt gaan. 

Retourneren en ontbinden

  • Kan ik een webshop bestelling annuleren?

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (jij hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen.

    Bijvoorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14 uur annuleren.

    Minder dan twee werkdagen voor leverdag annuleren is helaas niet meer mogelijk. Dan kun je de bestelling weigeren aan de deur. Deze gaat dan retour naar ons distributiecentrum en je krijgt je geld terug zodra wij de flessen retour krijgen.

  • Hoe kan ik een webshop bestelling retourneren?

    Als je producten wilt retourneren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef de retourartikelen door. De klantenservice stuurt een e-mail met de retourbevestiging, het retouradres en retourvoorwaarden. Stuur de producten in de originele verpakking retour via een Postnl postpunt. Als je wilt retourneren, is het belangrijk dat je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, doet. Retourkosten zijn voor eigen rekening. 

  • Ik heb een klacht over een webshop bestelling en wil daarom een product terugsturen.

    Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, bel dan met de Gall & Gall klantenservice  via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef de retourartikelen en de klacht door. 

    Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan.

Klant&kaart

  • Wat zijn de voordelen van de Klant&kaart?

    Alle voordelen van de Gall & Gall Klant&kaart

    • 10% korting op alle wijn, bubbels en whisky*
    • Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk
    • Gratis abonnement op het inspirerende magazine Proef&
    • Hoge korting op een speciaal samengesteld Wijn Proefpakket met wisselende thema's
    • Altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste wijnen

    Meer lezen over de Klant&kaart? Hier lees je alles. 

  • Hoe kan ik mijn Klant&kaart gebruiken in de webshop?

    Om de kaart te kunnen gebruiken in de webshop, en van 10% korting te profiteren, volg je de volgende stappen:

    1. Maak een webshop account aan door naar 'Mijn account' te gaan, bovenaan in de webshop
    2. Bevestig je account door op de link in de activatie e-mail te klikken
    3. Ga naar 'Mijn account' en log in
    4. Klik links op 'Klant&Kaart' en vul jouw kaartnummer in (vind je op jouw kaart) en het e-mail adres waarop jouw kaart geregisteerd is. Dit is ook het e-mail adres waarop je de Klant&kaart e-mails ontvangt. LET OP: zorg dat je het kaartnummer exact overneemt, zonder spaties en/of punten
    5. Als je bent ingelogd, wordt de korting automatisch verrekend in de winkelmand
  • Hoe krijg ik Klant&kaart korting?

    Je kunt zowel in de webshop als in de Gall & Gall winkels een Klant&kaart aanschaffen. In de winkels wordt de korting direct aan de kassa verrekend. In de webshop krijg je op de volgende manier korting:

    • Heb je al een klant&kaart? Maak een account aan op www.gall.nl en registreer je kaartnummer (onder de streepjescode) in je Account, onder 'Klant&kaart'. Je krijgt dan direct 10% Klant&kaart korting op wijn en whisky (m.u.v. aanbiedingen) als je online winkelt. 
    • Heb je nog geen kaart? Maak een account aan en bestel een Klant&kaart via de webshop. Je kunt de kaart in stap 1 van de winkelmand toevoegen. Tijdens deze eerste bestelling kun je al gebruikmaken van de 10% Klant&kaart korting. De Klant&kaart krijg je vervolgens samen met je bestelling thuisgestuurd. Jouw nieuwe Klant&kaart wordt automatisch gekoppeld aan jouw webshop account. Vanaf dit moment ontvang je ook de Proef& in de brievenbus.

Kadokaart

  • Hoe en waar kan ik de kadokaart kopen?

    In de winkels is de kadokaart te koop. In de webshop kun je een digitale kadokaart kopen. Deze digitale kadokaart wordt per e-mail verzonden in een PDF bijlage. Je ontvangt deze direct na het afronden van je bestelling. 

  • Hoe kan ik het saldo van mijn kadokaart controleren?

    Het saldo van de kadokaart kun je hier controleren. Ook kun je het saldo in de winkel opvragen.

  • Kan ik de kadokaart gebruiken in een winkel, en in de webshop?

    Ja,  de fysieke (gekocht in een winkel) en de digitale kadokaart (gekocht in de webshop) is zowel te gebruiken in Gall & Gall winkels, als in de webshop, maar niet in de Gall & Gall Gemak winkels.

Producten beoordelen

  • Hoe kan ik een product een waardering of beoordeling geven?

    Op de product pagina's kun je onder het product door middel van de sterren een rating geven. En onder de knop: "geef jouw mening" kun je een beoordeling schrijven over het product.

  • Mijn beoordeling (review) is niet zichtbaar, hoe kan dit?

    De review wordt binnen enkele minuten na plaatsing zichtbaar. Is dit niet het geval, dan heb misschien bepaalde woorden gebruikt, waardoor de beoordeling eerst gecontroleerd dient te worden door de beheerder van de website. Na goedkeuring zal deze getoond worden en kun je de review ook terugzoeken in het account. 

  • Hoe lang duurt het voordat mijn waardering of beoordeling zichtbaar wordt?

    Binnen enkele minuten wordt je waardering of beoordeling zichtbaar, mits er geen woorden gebruikt worden die verkeerd geïntepreteerd kunnen worden.

Wekelijkse algemene nieuwsbrief

  • Hoe kan ik mij inschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Op de website vind je onderaan de pagina's een mogelijkheid om in te schrijven.

  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Onderaan elke e-mail vind je een link waarmee je je kunt uitschrijven.