Service

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, vul dan het contactformulier in of neem direct contact op met onze klantenservice.

Meest gestelde vragen

  • Wat zijn de voordelen van de klantenkaart?

    Alle voordelen van de Gall & Gall klantenkaart

    - 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*

    - Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk


    Meer lezen over de klantenkaart? Hier lees je alles. 

  • Ik heb een bericht ontvangen over een winactie, klopt dit wel?

    Doe niet mee aan de winactie 'Vier de feestdagen met Gall & Gall en win een waardebon van Gall & Gall t.w.v. 350 euro!’ of 'Kerstfolder Gall & Gall en kadokaart t.w.v. € 350!' of ‘Win een Gall & Gall cadeaukaart van 350 euro’. Dit bericht op mobiel (Whatsapp) of e-mail komt niet bij Gall & Gall vandaan. Dit is spam. Er zijn regelmatig winacties in omloop die niet afkomstig zijn van Gall & Gall. Veelal wordt hierin een waardebon aangeboden van Gall & Gall ter waarde van €100, €250, €350 of €500. In deze zogenaamde 'phishing-acties' wordt onze naam en/of ons logo misbruikt om persoonlijke gegevens te verzamelen. Deel hier niet aan mee, het gaat om oplichterij. Wanneer je op een link klikt, kan er mogelijk een virus op je computer/tablet/telefoon worden geïnstalleerd.


    Via onderstaande mogelijkheden kun je geconfronteerd worden met dergelijke 'winacties'

    - internet (via reclame in gratis games en/of apps, of via banners op bijvoorbeeld Facebook),

    - e-mail

    - SMS (Gall & Gall gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties)

    - Whatsapp (Gall & Gall gebruikt geen SMS of WhatsApp voor winacties)


    Officiële winacties en e-mails van Gall & Gall kun je altijd herkennen aan de afzender met het mailadres nieuwsbrief@nieuwsbrief.gall.nl of webshop.gall@gall.nl.

     

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Wij streven ernaar, wanneer voor 16.00 besteld, jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij Dynalogic levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de Dynalogic bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.

    Wanneer jouw pakket niet op tijd is bezorgd, kun je via My Dynalogic kijken waar jouw pakket is. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of met Dynalogic bellen via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Waarom zou ik mijn dranken bestellen bij Gall & Gall?

    Prijswinnende wijnen voor de beste prijs

    Wist je dat Gall & Gall veruit het meest prijswinnende assortiment van Nederland heeft? En nog mooier: deze zijn vaak ook nog eens extra voordelig. Gall & Gall is namelijk de allergrootste wijnspecialist van Nederland en heeft daardoor simpelweg inkoopvoordeel. Waar onze klanten weer van profiteren. 

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je jouw bestelling wilt annuleren, kan je contact opnemen met de Gall & Gall klantenservice via 088-6594200  (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Geef je ordernummer door, zodat de klantenservice je snel van dienst kan zijn. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.


    Je kan jouw bestelling annuleren tot 14:00 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (jij hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we jouw bestelling nog uit het proces halen. Bijvoorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14:00 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je je bestelling tot vrijdagmiddag 14:00 uur annuleren.

    Minder dan twee werkdagen voor leverdag annuleren is helaas niet meer mogelijk. Dan kun je de bestelling weigeren aan de deur. Deze gaat dan retour naar ons distributiecentrum en je krijgt je geld terug zodra wij de flessen retour krijgen.

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens uw geld crediteren.

    Download het retourformulier


    Retour voorwaarden

    - Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst. - Producten mogen niet geopend of beschadigd zijn. 

    - Gebruik altijd de originele verpakking en verzenddoos voor uw retourzending.
    - Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt.
    - Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending niet.
    - Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen.
    - LET OP: voeg het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe aan je retour pakket.
    - Klik hier voor de onze uitgebreide retourvoorwaarden.


    Stuur het pakket naar onderstaand retouradres: 

    Gall & Gall DC webshop retouren
    Postbus 544
    2600 AM DELFT


    Binnen twee weken nadat wij jouw retourzending hebben ontvangen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening.


    Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met uw geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.


    Heb je nog vragen?

    Bel met onze klantenservice Tel: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00).

  • Is het mogelijk Air Miles te sparen of verzilveren via de Gall & Gall Webshop?

    Helaas kun je geen Air Miles sparen of verzilveren via de Gall & Gall webshop. In de winkel kun je wel Air Miles inleveren op speciaal geselecteerde aanbiedingen. 

Bekijk meer vragen en antwoorden

Algemeen

  • Algemene voorwaarden en privacy beleid

    Lees hier de algemene voorwaarden en hier het privacy beleid. Je kunt de verwijzingen (links) naar deze pagina's ook helemaal onder aan deze pagina vinden. In de footer van de website.

  • Hoe kan ik mijn postadres wijzigen?
    Als je een webaccount hebt kun je eenvoudig je postadres wijzigen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Adresboek' je postadres aan te passen.
    Wanneer je geen webaccount hebt kun je het adres wijzigen via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 075-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00).
  • Ik wil een zakelijke webshop bestelling plaatsen. Kan dit?

    Gall richt zich momenteel op de consumentenmarkt. Mocht je als zakelijke klant toch willen bestellen dan kan dit uiteraard, kies dan voor de betaalmethode iDeal of creditcard. Na de bestelling geplaatst te hebben, kun je de factuur in jouw webshop account downloaden via 'Bestelgeschiedenis', kies dan 'Download PDF factuur'. De betaalmethode Klarna kan niet gebruikt worden door zakelijke klanten.

  • Wat zijn de contactgegevens van de Gall & Gall klantenservice?

    Je kunt ons bellen op telefoonnummer: 088-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur).

    Of stel je vraag via het online contactformulier. Kies het relevante onderwerp onder 'Contact opnemen met de Gall & Gall klantenservice' en het contactformulier verschijnt.

  • Controleert de bezorger (Dynalogic) mijn legitimatie bij bezorging?

    Ja, de bezorger van Dynalogic kan bij twijfel (jonger dan 25 jaar) vragen om legitimatie om de leeftijd de verifiëren. Is de ontvanger jonger dan 18 jaar, dan wordt het pakket niet afgegeven.

  • Hoe kan ik een product een waardering of een beoordeling geven?

    Op de product pagina's kun je onder een product, door middel van de sterren, een beoordeling geven. Als je op de knop: 'geef jouw mening' klikt, kun je een beoordeling schrijven over het product. Dit kan desgewenst ook anoniem.

  • Ik wil werken bij Gall & Gall. Waar kan ik de vacatures vinden?

    Als je wilt werken bij Gall & Gall, kun je kijken bij onze vacatures

  • Ik wil samenwerken met Gall & Gall, of ik wil bloggen over Gall & Gall. Hoe kan ik contact opnemen?

    Leuk dat je geinteresseerd bent in een samenwerking met Gall & Gall! Je kunt jouw voorstel e-mailen naar proost@gall.nl. We beoordelen alle verzoeken aandachtig en koppelen zo snel mogelijk terug of we interesse hebben, of niet. 

  • Waar vind ik adressen van de Gall & Gall winkels?

    Op de website staat een winkelzoeker. Hier kun je de winkels bij jou in de buurt vinden en de bijbehorende adres- en contactgegevens. Ook vind je hier de openingstijden. Let wel op het onderscheid tussen de Gall & Gall Gemak winkels en de reguliere winkels. De openingstijden van de winkels zijn algemene openingstijden. Neem bij twijfel contact op met de winkel.


    De Gemak winkels zijn de kleinere Gall & Gall winkels die je kunt vinden in sommige Albert Heijn winkels. Bij Gemak winkels wordt geen wijn of bier verkocht en is er een selectie van het gedistilleerd assortiment aanwezig. De Gall & Gall Kadokaart kan (nog) niet gebruikt worden in Gemak winkels. En je kunt geen webshop bestellingen ophalen in de Gemak winkels.

  • Hoe kan ik Air Miles sparen of verzilveren?

    Helaas is het nog niet mogelijk om Air Miles te sparen of te verzilveren via de Gall & Gall webshop.

    In de winkel kun je wel Air Miles inleveren op speciaal geselecteerde aanbiedingen.

  • Zijn de adressen en openingstijden in de winkelzoeker op gall.nl actueel?

    De adressen van de winkels zijn altijd actueel. De openingstijden zijn ook actueel, alleen kunnen deze bij speciale dagen afwijkend zijn. Neem bij twijfel contact op met de betreffende winkel.

  • Hoe controleert Gall dat ik ouder dan 18 ben?

    Op verschillende manieren:

    1. Leeftijdscheck bij binnenkomst op de website (= agecheck)
    2. Leeftijdscheck bij het aanmaken van een website account
    3. Als je een bestelling plaatst, is het verplicht om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden
    4. Als je een bestelling plaatst, bevestig je dat je 18 jaar of ouder bent (en dat de ontvanger ook 18 jaar of ouder is).
    5. Bij het leveren van de bestelling; controle door de pakketbezorger

    In de winkel vraagt de winkelmanager aan elke klant onder 25 jaar een legitimatie.

  • Waarom krijg ik geen 2e fles halve prijs tijdens de Wilde Wijn Dagen op champagne?

    Tijdens de Wilde Wijn Dagen zijn al onze kadoverpakkingen champagne per stuk afgeprijsd voor de Wilde Wijn Dagen korting. Dus hoef je er geen 2 te kopen om de gewenste korting te krijgen, maar slechts 1.

    We geven tijdens de Wilde Wijn Dagen geen korting op korting.

Bekijk meer vragen en antwoorden

Assortiment

  • Verschilt het assortiment in de webshop met de fysieke winkel?

    Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een winkelpand kleiner is. Dan past het complete aanbod niet in de schappen. Daarom kan het zijn dat sommige producten die in de webshop verkrijgbaar zijn, niet te koop zijn in jouw Gall & Gall winkel. Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van pils en bepaalde kado artikelen die te breekbaar zijn om te verzenden). 

  • Waarom kan ik wijn onder 10 euro alleen per doos van 6 bestellen?

    We hebben gekozen om wijnen onder 10 euro niet meer per fles, maar per doos te gaan verkopen. We zien dat de meeste klanten online een doos bestellen van wijnen onder 10 euro en hebben daarom de keuze versimpeld. In de dichtstbijzijnde Gall & Gall winkel zijn de wijnen uiteraard per fles te verkrijgen. Helaas is het niet mogelijk om bij de dozen te kiezen voor een cadeauverpakking.

    De flessen boven 10 euro zijn nog wel per fles te bestellen. Deze kunnen in een cadeauverpakking worden verzonden.

  • Een product is uitverkocht. Hoe blijf ik op de hoogte mocht het product weer te koop zijn?

    Op dit moment is het helaas niet mogelijk om je te informeren als een product weer beschikbaar is. Voor nu adviseren we je om u te abonneren op de gall.nl nieuwsbrief. Je kunt je op Gall.nl inschrijven; onderaan de pagina's vind je een inschrijfmogelijkheid. 

  • Informatie over de etiket-productinformatie op de productpagina's

    Bij Gall & Gall doen we er alles aan om te zorgen dat de prijs- en productinformatie van de producten die we verkopen zo accuraat mogelijk zijn. Echter, omdat producten regelmatig worden verbeterd, kan productinformatie zoals ingrediënten, voedingswaarden, dieet of allergie-informatie geregeld veranderen. We raden je daarom aan om altijd eerst de verpakking te lezen alvorens het product te nuttigen. Zijn er vragen of opmerkingen dan kan altijd contact opgenomen worden met onze klantenservice.

  • Ik heb mooie cadeauverpakking in de folder gezien. Krijg ik die ook als ik online de fles bestel?

    Helaas zijn de cadeauverpakkingen te kwetsbaar om te verzenden, dus kunnen wij die niet bij online bestellingen leveren. Wel kun je hiervoor naar de winkel bij jou in de buurt gaan. 

Bekijk meer vragen en antwoorden

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

    Om een bestelling te plaatsen volg je de onderstaande stappen; 

    1. In de grijze menubalk bovenaan de pagina kun je de categorie van je keuze selecteren. 

    2. In het rechtermenu kun je filteren binnen de gehele selectie producten. Bijvoorbeeld op 'rode wijn' of 'malt whisky'.

    3. Klik op het product van je keuze. Vervolgens vind je de productinformatie. 

    4. Wil je een product in uw winkelmand plaatsen? Klik dan op 'Fles +', of 'Doos +' (een doos bestaat uit 6 flessen) 

    5. Om te betalen klik je op de winkelmand rechts bovenaan of op de button 'Ga naar winkelmand'. 

    6. Doorloop vervolgens de 4 stappen in de winkelmand: Winkelmand, Bestellen, Betalen en Bevestiging.

    7. Voor het bestellen van de de Klant&kaart klikt u op de button 'Voeg toe' in stap 1 van de winkelmand of klikt u op deze link. Met de Klantenkaart krijgt u altijd 10% korting op wijn, mouserende wijnen & whisky in winkels en webshop, met uitzondering van de aanbiedingen.

    Als alle stappen succesvol zijn doorlopen en de betaling is gelukt, krijg je vanzelf een e-mail met de orderbevestiging. Daarna volgt een e-mail dat je bestelling is overgedragen aan de logistiek dienstverlener Dynalogic. Op de dag van bezorging krijg je nog een e-mail en een sms met een tijdsindicatie van de levering van je bestelling.

  • Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

    Wij streven ernaar, wanneer voor 16.00 besteld, jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen. In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat je bestelling helaas later geleverd wordt. Onze verzendpartij Dynalogic levert 98% van de pakketten op tijd, maar helaas is 2% van de pakketten vertraagd. Reden hiervoor is bijvoorbeeld dat de Dynalogic bezorger in de file heeft gestaan en het pakket niet meer op tijd bij jou kan afleveren.

    Wanneer jouw pakket niet op tijd is bezorgd, kun je via My Dynalogic kijken waar jouw pakket is. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of met Dynalogic bellen via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Kan ik een bestelling in het buitenland laten bezorgen?

    Nee, Gall & Gall bezorgt vooralsnog alleen in Nederland.

  • Kan ik een product als cadeau laten inpakken in de webshop?

    Ja, dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product 'Cadeau verpakking' aan te vinken. Je kunt meerdere producten als cadeau laten verpakken. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier. Het laten verpakken van een product in cadeaupapier is gratis.

    Je kunt alleen kiezen voor een cadeauverpakking wanneer je een losse fles bestelt. Wanneer je een doos bestelt, kun je niet kiezen om dit te laten verpakken in cadeauverpakking.

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar hierin zitten de verkeerde producten.

    Wanneer je je bestelling hebt ontvangen, maar erin zitten de verkeerde producten, is er iets mis gegaan met het pakketlabel. Neem contact op het onze klantenservice en geef het volgende door:

    - jouw ordernummer

    - het ordernummer van de verkeerde producten (er zit een pakbon in het pakket waar dit op staat)

    De klantenservice zal vragen of je de bestelling alsnog wil ontvangen en een datum afspreken waarop het verkeerde pakket opgehaald kan worden. Hierna wordt de bestelling opnieuw verzonden, en zal het verkeerde pakket opgehaald worden.

    Je kunt de klantenservice bereiken op 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00).

  • Ik ben niet thuis op het moment van levering. Kan ik het tijdstip van de levering nog wijzigen?

    Ja, dat is mogelijk. Op de dag voor de levering ontvang je een e-mail met daarin de dag van levering. Schikt deze dag niet (meer)? Via My Dynalogic  kun je een nieuwe afspraak maken. Je kunt tot een dag voor levering tot 21.00 uur je aflevermoment wijzigen. Je kunt ook bellen met onze klantenservice tel: 075-6594200 (gratis bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur). Of met Dynalogic bellen via 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.


    Je ontvangt dan een nieuwe e-mail met het tijdvak waarbinnen jouw bestelling wordt geleverd. Op de afleverdag kun je het aflevermoment niet meer wijzigen.

  • Zijn de prijzen in de webshop hetzelfde als in de winkel?

    Ja, de prijzen zijn hetzelfde.

  • Krijg ik een orderbevestiging?

    Je krijgt direct na het plaatsen van een webshop bestelling een digitale orderbevestiging. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan jouw spam e-mail box en het door jou opgegeven e-mailadres.

  • Verschilt het winkel assortiment van het webshop assortiment?

    Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een winkelpand kleiner is. Dan past het complete aanbod niet in de schappen. Daarom kan het zijn dat sommige producten die in de webshop verkrijgbaar zijn, niet te koop zijn in jouw Gall & Gall winkel. Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van pils en bepaalde kado artikelen die te breekbaar zijn om te verzenden). 

  • Ik wil een zakelijke webshop bestelling plaatsen. Kan dit?

    Gall richt zich momenteel op de consumentenmarkt. Mocht je als zakelijke klant toch online willen bestellen dan kan dit uiteraard, kies dan voor de betaalmethode iDeal of creditcard. Na de bestelling geplaatst te hebben, kun je de factuur in jouw webshop account downloaden via 'Bestelgeschiedenis', kies dan 'Download PDF factuur'. De betaalmethode Klarna kan niet gebruikt worden door zakelijke klanten.

Bekijk meer vragen en antwoorden

Bezorgen

  • Kan ik mijn webshop bestelling in het buitenland laten bezorgen?

    Nee, op dit moment bezorgt Gall & Gall niet in het buitenland.

    Woon je in België? Kijk hier voor de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de afleverdag te wijzigen?

    Indien je de levering maximaal 7 dagen later dan de oorspronkelijke datum wilt ontvangen, kun je dit zelf regelen. Ga naar My Dynalogic. Log in met je pakketnummer en postcode en kies een nieuwe afleverdag. Op het moment dat je de verzendbevestiging van Dynalogic ontvangt, kun je hierin ook de link aanklikken om de afleverdag te wijzigen. Dit kan tot uiterlijk 1 dag vóór de oorspronkelijke leverdag. 

  • Ik heb een vraag over de bezorging van mijn webshop bestelling.

    Je kunt kijken waar je pakket is via: My Dynalogic. Als je een vraag hebt met betrekking tot de bezorging van een webshop bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je vertellen waar je pakket is, en hoe laat het bezorgd wordt. Bereikbaar op tel: 075-6594200 van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur.

  • Hoeveel dagen vooruit kan ik bestellen?

    Je kunt 14 dagen vooruit een afleverdag plannen. Dit kan bij stap 2 van je bestelling.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling geleverd krijg?

    Bestel je voor 16:00 uur op zondag t/m vrijdag, dan wordt je bestelling de volgende dag geleverd.

    Bestel je op zaterdag? Dan wordt je bestelling op maandag geleverd. Je kunt er ook voor kiezen een andere leverdag te kiezen tijdens het afrekenen. Dit kan tot 10 dagen vooruit.

    Je ontvangt een e-mail als jouw order verzonden wordt.

    In de verzendbevestiging die je ontvangt staat ook een link naar My Dynalogic waarmee je direct kunt zien waar je bestelling zich op dat moment bevindt. 

  • Wat zijn de bezorgtijden?

    Dynalogic levert op maandag t/m vrijdag van 08:00 – 20:00 uur en op zatedag van 08:00-18:00

  • Waar kan ik mijn webshop bestelling laten bezorgen?
    1. Op jouw huisadres.
    2. Op een alternatief bezorgadres, zoals op jouw werkadres of het huisadres van iemand anders.
    3. Je kunt de bestelling ook laten sturen naar een Gall & Gall winkel (behalve Gall & Gall Gemak), zodat je daar je bestelling kunt ophalen. Let op: de bestelling moet wel afgerekend worden in de webshop, dit kan niet in de Gall & Gall winkel.

    Let op: levering op de Waddeneilanden is helaas niet mogelijk.

     

    Ben je niet thuis? Dan levert Dynalogic bij de buren. Lukt het niet bij de buren te leveren, dan ontvang je van Dynalogic een e-mail waarmee je een nieuwe afleverafspraak kunt inplannen. 

  • Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusnummer?

    Nee, het is niet mogelijk een webshop bestelling te laten bezorgen op een postbusnummer.

  • Wie bezorgt mijn webshop bestelling?

    De pakketservice Dynalogic bezorgt jouw bestelling. Je kunt Dynalogic bellen met telnr: 0900-39 62 564 (€0,45 per minuut). Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een email naar: afspraak@dynalogic.eu

  • Hoeveel bezorgkosten moet ik betalen?
    Er zijn drie verschillende opties:
    - Bezorgen in de winkel en daar ophalen, dat is gratis. 
    - Kiezen voor thuis laten bezorgen tussen 8 en 20 uur. De kosten zijn dan 5,95 euro en boven de 50,- euro gratis. 
    - Kiezen voor een tijdvak tussen 8 en 12 uur, tussen 12 en 18 uur of 18 en 22 uur.  U betaalt dan extra kosten boven op de 5.95 euro, mits u onder de 50,- euro blijft anders vervalt de 5.95 euro. Op zaterdag gelden de volgende tijdvakken: 8 en 12uur of 12 en 18uur, de kosten zijn dan 6 euro.



  • Bezorgt Gall & Gall ook op de Waddeneilanden?

    De logistiek dienstverlener van Gall & Gall vraagt bij het afleveren van online bestelde pakketten aan elke klant legitimatie om alcoholmisbruik terug te dringen. Helaas kunnen wij deze controle niet garanderen op de eilanden. Daarom hebben we besloten om deze gebieden uit te sluiten van levering. 

Bekijk meer vragen en antwoorden

Betalen

  • Is betalen op de webshop veilig?

    Uiteraard, Gall & Gall werkt alleen samen met betrouwbare partijen (en veilige techniek) om dit goed te regelen. Betalen is daarom 100% veilig.

  • Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
    1. Bankbetaling via IDEAL
    2. Betalen met de Gall & Gall cadeaukaart
    3. Achteraf betalen (Klarna) + 2 euro
    4. Betalen met creditcard met VISA (+ €0.86) of Master Card (+ €1.07)

  • Kan ik betalen met creditcard?

    Jazeker, je kan makkelijk en snel betalen met creditcard. Je kan afrekenen met VISA (+ €0.86) of Master Card (+ €1.07)

Cadeau

  • Kan ik een product als cadeau laten inpakken in de webshop?

    Ja, dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product 'Cadeau verpakking' aan te vinken. Je kunt meerdere producten als cadeau laten verpakken. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier. Het laten verpakken van een product in cadeaupapier is gratis.

    Je kunt alleen kiezen voor een cadeauverpakking wanneer je een losse fles bestelt. Wanneer je een doos bestelt, kun je niet kiezen voor verpakken in cadeauverpakking.

  • Kan ik een persoonlijke boodschap toevoegen aan mijn cadeau?

    Je kunt een wenskaart aan jouw bestelling laten toevoegen. Dit kun je doen in de eerste stap van de winkelmand, onderaan het productoverzicht. De kosten van een persoonlijke kaart bedragen €1. Op het kaartje kun je een tekst toevoegen. Per bestelling kun je 1 kaart toe voegen en je hebt de keuze uit meerdere wenskaarten die passen bij verschillende momenten.

  • Wat kost het om een cadeau te laten verpakken?

    Wanneer je je cadeau in de webshop wil laten verpakken is dit gratis. Het cadeau wordt dan in een papieren cadeauzak verpakt. In de winkelmand (stap 1 van je bestelling) kun je het hokje "cadeauverpakking" aanvinken per product, en je fles(sen) worden dan verpakt bezorgd.

    In de winkel kun je kiezen uit diverse cadeauverpakkingen, voor 1 of 2 flessen. Lees meer over alle cadeauverpakkingen die je in de winkel kunt kopen.

  • Hoe kan ik mijn cadeaukaart verzilveren in de webshop?

    Je doet de producten die je wilt kopen in de winkelmand. Wanneer je bestelling compleet is, ga je naar stap 2, waar je je gegevens kunt invullen. Daarna klik je door naar het betaalscherm. Hier kun je bij betaalmethode de cadeaukaart kiezen. Vul hier het nummer in, dat bij de barcode op de cadeaukaart staat en de veiligheidscode. Deze vind je op de plastic cadeaukaart boven de barcode onder het zilveren vakje. Op de digitale cadeaukaart kun je deze vinden onder het kopje "pincode". Als je deze gegevens hebt ingevuld, wordt het bedrag in mindering gebracht op de artikelen in het winkelmandje. 

  • Wanneer ik een cadeaukaart bestel, kan ik niet met Credit Card betalen. Klopt dat?

    Ja, dit klopt. Bij een bestelling waar en cadeaukaart bij zit (of alleen een cadeaukaart bevat), kun je niet meer betalen met Credit Card. Wel kun je betalen met iDeal of Klarna (op factuur). 

Bekijk meer vragen en antwoorden

Cadeaukaart

  • Hoe en waar kan ik de cadeaukaart kopen?

    In de winkels is de cadeaukaart te koop. In de webshop kun je een digitale cadeaukaart kopen. Deze digitale cadeaukaart wordt per e-mail verzonden in een PDF bijlage. Je ontvangt deze direct na het afronden van je bestelling. 

  • Hoe kan ik het saldo van mijn cadeaukaart controleren?

    Het saldo van de cadeaukaart kun je hier controleren. Ook kun je het saldo in de winkel opvragen.

  • Kan ik de cadeaukaart gebruiken in een winkel, en in de webshop?

    Ja,  de fysieke (gekocht in een winkel) en de digitale cadeaukaart (gekocht in de webshop) zijn zowel te gebruiken in Gall & Gall winkels, als in de webshop.

  • Hoe lang is de cadeaukaart geldig?

    De (digitale) cadeaukaart is onbeperkt geldig in de Gall & Gall winkels (behalve de Gall & Gall Gemak winkels) en in de Gall & Gall webshop. Het tegoed kan ook in delen besteed worden. 

  • Als ik niet het gehele bedrag van de cadeaukaart opmaak, kan ik het restant op een later moment gebruiken?

    Ja, het tegoed kan in delen worden besteed. Hier kun je bekijken hoeveel tegoed er op jouw cadeaukaart staat.

  • Hoe wordt de cadeaukaart verzonden die ik in de webshop gekocht heb?

    De digitale cadeaukaart wordt per e-mail verzonden, in een PDF bijlage. Je ontvangt deze direct na het afronden van je bestelling. Zoals bij een vliegticket of concertkaartje. 

  • Hoe lang duurt het voor de ontvanger de cadeaukaart ontvangt?

    De ontvanger ontvangt de cadeaukaart binnen enkele minuten na het afronden van de bestelling.

Bekijk meer vragen en antwoorden

Klantenkaart

  • Wat zijn de voordelen van de klantenkaart?

    Alle voordelen van de Gall & Gall klantenkaart

    - 10% korting op alle wijn, mousserende wijn en whisky*

    - Altijd unieke aanbiedingen op wijn en sterk


    Meer lezen over de klantenkaart? Hier lees je alles. 

    alles. 

  • Hoe kan ik mijn klantenkaart gebruiken in de webshop?

    Om de kaart te kunnen gebruiken in de webshop, en van 10% korting te profiteren, volg je de volgende stappen:

    1. Maak een webshop account aan door naar 'Mijn account' te gaan, bovenaan in de webshop
    2. Bevestig je account door op de link in de activatie e-mail te klikken
    3. Ga naar 'Mijn account' en log in
    4. Klik links op 'klantenkaart' en vul jouw kaartnummer in (vind je op jouw kaart) en het e-mail adres waarop jouw kaart geregisteerd is. Dit is ook het e-mail adres waarop je de Klant&kaart e-mails ontvangt. LET OP: zorg dat je het kaartnummer exact overneemt, zonder spaties en/of punten
    5. Als je bent ingelogd, wordt de korting automatisch verrekend in de winkelmand
  • Ik heb vandaag in de winkel een klantenkaart gekocht, maar deze werkt niet in de webshop. Hoe kan dit?

    Omdat het bevestigingsformulier van de klantenkaart die in de winkel ingevuld is, verwerkt moet worden in onze administratie, duurt het circa 4 dagen voordat de klantenkaart in de Gall & Gall webshop gebruikt kan worden. Na 4 dagen kun je het kaartnummer koppelen aan je webshopaccount en ontvang je 10% korting over de webshopbestellingen (m.u.v. aanbiedingen). 

  • Hoe kan ik mijn klantenkaart verlengen in de online winkel?

    Wanneer je de klantenkaart wilt verlengen, heb je een webshop account nodig met daaraan je huidige klantenkaart gekoppeld.

    Dit doe je op de volgende manier:

    1. Ga hiervoor naar: Mijn Account en log in met je webshop account.
    2. Koppel, als dit nog niet gebeurd is, je kaartnummer aan het account. Je klantenkaart koppelen kan vervolgens onder de tab 'klantenkaart'. Gebruik je e-mailadres en kaartnummer zonder spaties of zonder hoofdletters.
    3. Ga naar het product "Verlenging klantenkaart"
    4. Plaats het artikel in de winkelmand door op de knop 'artikel +' klikken
    5. Reken het product af en de verlenging is actief

    Als je verlengt, ontvang je direct 30% korting op een fles wijn naar keuze of 25% korting op een whisky naar keuze! Vul de kortingscode in bij de bestelling en de korting wordt automatisch verrekend. 

  • Waar kan ik de klantenkaart gebruiken?

    De klantenkaart is te gebruiken in alle Gall & Gall winkels (inclusief de Gemakwinkels, in een AH) en ook in de webshop. Om in de webshop 10% korting te krijgen, is het nodig om jouw kaartnummer te koppelen aan een webshop account. Dit webshop account kun je hier aanmaken. Het kaartnummer kun je vervolgens in jouw account invullen en koppelen (kopje 'klantenkaart').

  • Waar koop ik een klantenkaart?

    Je kunt de klantenkaart kopen bij elke Gall & Gall winkel (behalve Gall & Gall Gemak) en via de webshop

  • Wat kost de klantenkaart?

    Een klantenkaart kost 10 euro per jaar. Je kunt de kaart verlengen in de winkel of in de webshop. Ook kun je toestemming geven voor een jaarlijkse automatische incasso.

  • Ik heb een klantenkaart besteld. Wanneer zal ik deze ontvangen?

    De klantenkaart wordt met de post verstuurd en ontvang je 2 werkdagen na het bestelmoment in de brievenbus.

  • Hoe krijg ik klantenkaart korting?

    Je kunt zowel in de webshop, als in de Gall & Gall winkels een klantenkaart aanschaffen. In de winkels wordt de korting direct aan de kassa verrekend. In de webshop krijg je op de volgende manier korting:

    • Heb je al een klantenkaart? Maak een account aan op www.gall.nl en registreer je kaartnummer (onder de streepjescode) in je Account, onder 'klantenkaart'. Je krijgt dan direct 10% klantenkaart korting op wijn en whisky (m.u.v. aanbiedingen) als je online winkelt. 
    • Heb je nog geen kaart? Maak een account aan en bestel een klantenkaart via de webshop. Je kunt de kaart in stap 1 van de winkelmand toevoegen. Tijdens deze eerste bestelling kun je al gebruikmaken van de 10% klantenkaart korting. De klantenkaart krijg je vervolgens samen met je bestelling thuisgestuurd. Jouw nieuwe klantenkaart wordt automatisch gekoppeld aan jouw webshop account. Vanaf dit moment ontvang je ook de PROEF! in de brievenbus.
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden van de klantenkaart?
  • Hoe kan ik mijn postadres wijzigen?
    Als je een webaccount hebt kun je eenvoudig je postadres wijzigen door in te loggen via 'Mijn account' en vervolgens via 'Adresboek' je postadres aan te passen.
    Wanneer je geen webaccount hebt kun je het adres wijzigen via het contactformulier of door contact op te nemen met onze klantenservice (tel: 075-6594200, bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00-20.00).
Bekijk meer vragen en antwoorden

Producten beoordelen

  • Hoe kan ik een product een waardering of beoordeling geven?

    Op de product pagina's kun je onder het product door middel van de sterren een rating geven. En onder de knop: "geef jouw mening" kun je een beoordeling schrijven over het product.

  • Kan ik ook anoniem een review plaatsen?

    Ja, dat kan. Je kunt tijdens het plaatsen van een review een naam als afzender opgeven. Als je dit vakje leeg laat, dan is je review anoniem.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn waardering of beoordeling zichtbaar wordt?

    Binnen enkele minuten wordt je waardering of beoordeling zichtbaar, mits er geen woorden gebruikt worden die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.

  • Mijn beoordeling (review) is niet zichtbaar, hoe kan dit?

    De review wordt binnen enkele minuten na plaatsing zichtbaar. Is dit niet het geval, dan heb misschien bepaalde woorden gebruikt, waardoor de beoordeling eerst gecontroleerd dient te worden door de beheerder van de website. Na goedkeuring zal deze getoond worden en kun je de review ook terugzoeken in het account. 

Bekijk meer vragen en antwoorden

Retourneren en ontbinden

  • Hoe kan ik een webshop bestelling retourneren?

    Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens uw geld crediteren.

    DOWNLOAD HET RETOURFORMULIER 


    Retour voorwaarden

    - Stuur de producten retour binnen 14 dagen na ontvangst. - Producten mogen niet geopend of beschadigd zijn. 

    - Gebruik altijd de originele verpakking en verzenddoos voor uw retourzending. 
    - Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt. 
    - Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending niet. 
    - Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen. 
    - LET OP: voeg het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe aan je retour pakket. 
    - Klik hier voor de onze uitgebreide retourvoorwaarden.


    Stuur het pakket naar onderstaand retouradres: 

    Gall & Gall DC webshop retouren 
    Postbus 544 
    2600 AM DELFT


    Binnen twee weken nadat wij jouw retourzending hebben ontvangen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening.


    Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met uw geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.


    Heb je nog vragen?

    Bel met onze klantenservice Tel: 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00).

  • Kan ik mijn bestelling na levering ontbinden?

    Je hebt als consument het recht de bestelling te ontbinden binnen 14 werkdagen nadat de bestelling bij jou is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Voor terugname en ontbinding kun je contact opnemen met onze Klantenservice (075-6594200). Zij bespreken met jou de vervolgstappen de wijze waarop de producten worden geretourneerd. Tenzij wij iets anders met je afspraken, zullen de te retourneren artikelen door ons worden opgehaald. Aan de retourname zijn mogelijk kosten verbonden.

    Als je gebruik wilt maken van je recht op ontbinding kun je gebruik maken van het ontbindingsformulier, dat je hier kunt vinden. Je dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en met de producten die je retourneert mee te sturen / aan de bezorger af te geven op het moment van retourname. Wij vragen je om een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor de eigen administratie. Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt binnen 14 dagen nadat je een afspraak hebt gemaakt met de Klantenservice op jouw rekening bijgeschreven, tenzij we met jou zijn overeengekomen om op een ander moment te betalen of het te retourneren bedrag te verrekenen.

  • Wat zijn de kosten voor het ontbinden van de bestelling?

    Het ontbinden van je bestelling is kosteloos. Als je de artikelen zelf aan ons wilt toesturen moet je hiervoor de verzendkosten betalen.

  • Kan ik een webshop bestelling annuleren?

    Als je een bestelling wilt annuleren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via op 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00) en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop account. Bij annuleren brengen we geen kosten in rekening.

    Let op: een bestelling kan geannuleerd worden tot 14.00 uur, twee werkdagen voor de geplande leverdag (jij hebt tijdens het bestellen deze dag geselecteerd). Tot dit moment kunnen we de bestelling nog uit het proces halen.

    Bijvoorbeeld: wordt je bestelling geleverd op donderdag? Dan kun je tot dinsdagmiddag 14 uur annuleren. Wordt je bestelling dinsdag bezorgd? Dan kun je de bestelling tot vrijdagmiddag 14 uur annuleren.

    Minder dan twee werkdagen voor leverdag annuleren is helaas niet meer mogelijk. Dan kun je de bestelling weigeren aan de deur. Deze gaat dan retour naar ons distributiecentrum en je krijgt je geld terug zodra wij de flessen retour krijgen.

  • Ik heb een klacht over een webshop bestelling en wil daarom een product terugsturen.

    Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 20.00 uur) en geef de retourartikelen en de klacht door.

    Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan.

  • Welke bestellingen kunnen niet worden ontbonden of geretourneerd?

    Je kunt alleen producten retourneren die onbeschadigd en in de originele staat zijn. Dat betekent onder andere dat geopende producten niet kunnen worden geretourneerd. Daarnaast kunnen bepaalde bij wet genoemde categorieën producten niet worden geretourneerd, zoals de digitale cadeaukaart. Deze kan, gelet op het digitale en persoonlijke karakter daarvan, niet worden geretourneerd of ontbonden.

Bekijk meer vragen en antwoorden

Sparen

  • Wanneer loopt deze spaaractie?

    De spaaractie start op 21 september en loopt t/m 3 januari 2016. Volle spaarkaarten kunnen worden ingeleverd t/m 24 januari 2016.

  • Ik heb geen zegels ontvangen bij mijn online bestelling. Hoe kan ik deze alsnog krijgen?

    Helaas is de spaaractie per 3 januari 2016 afgelopen. Volle spaarkaarten konden worden ingeleverd t/m 24 januari 2016 bij elke Gall & Gall winkel.

  • Wat kosten de glazen als ik ze los wil kopen?

    Een losse set van 2 glazen kost 14.99 euro. De glazen zijn alleen verkrijgbaar in de winkel zolang de voorraad strekt.

  • Wat is het verschil tussen kristallen glazen en Tritankristal glazen?

    Tritankristal is kras- en vaatwasserbestendig, loodvrij en heeft een milieukeurmerk. Verder behoudt het de optimale glans door de nieuwe unieke formule die wordt gebruikt tijdens de productie van de glazen.

Bekijk meer vragen en antwoorden

Webshop account

  • Hoe maak ik een account aan in de webshop?

    Ga naar 'Mijn account'. Aan de linkerkant kun je inloggen wanneer je al een account hebt, aan de rechterkant kun je een nieuw account aanmaken. Vul je e-mailadres, geboortedatum en gewenste wachtwoord (2x) in. Wanneer je nu op registreren drukt, heb je het account aangemeld. Je ontvangt nu in je mailbox een bevestigingsmail. Klik hierop om je account te activeren.

  • Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen voor mijn account?

    Ga naar 'Mijn account'. Aan de linkerkant vul je bij 'Inloggen' je e-mailadres in. Het veld 'Wachtwoord' laat je leeg. Klik nu op 'Wachtwoord vergeten?'. Vul hier opnieuw je e-mailadres in waarmee je je account hebt aangemaakt en je ontvangt een e-mail met een link waarmee je je achtwoord kunt aanpassen. 

  • Waarom zou ik een account aanmaken?

    Met een account kun je gemakkelijker bestellen, omdat jouw adresgegevens automatisch worden ingevuld, nadat je bent ingelogd met e-mail en wachtwoord. Daarnaast zie je in jouw account je orderhistorie en de reviews of ratings die je  geplaatst hebt. Als je een klantenkaart hebt, kun je deze koppelen in jouw account, zodat je ook in de webshop 10% korting  krijgt op wijn en whisky. Extra klantenkaart aanbiedingen zijn ook in de webshop geldig met een gekoppelde klantenkaart.

Wekelijkse algemene nieuwsbrief

  • Hoe kan ik mij inschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Op de website vind je onderaan de pagina's een mogelijkheid om in te schrijven.

  • Hoe kan ik mij uitschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?

    Onderaan elke e-mail vind je een link waarmee je je kunt uitschrijven.