Verfijnd & Fruitig
NIEUW
Howard's Folly Sonhador Branco
Portugal - Field blend 2023 75CL 12,5%
Alles over Howard's Folly Sonhador Branco
Unieke Portugese witte wijn. Complexe en intense geur van groene appel, citroen, lychee en geroosterd brood. Een ronde, fruitige wijn met een mooie balans. Extra complexiteit doordat de wijn deels rijpt op nieuwe eikenhouten vaten. Door de intense smaak lekker bij van alles, van gegrilde vis tot pasta en salades.
Deze wijn wordt gemaakt van verschillende druiven. De precieze samenstelling is in zekere zin altijd een verrassing. In Portugal is het van oudsher gebruikelijk om meerdere druivensoorten door elkaar te planten in dezelfde wijngaard. Dat is risicospreiding en levert bijzondere wijnen op. Vaak wordt de zogenaamde ‘field blend’ aangevuld met andere druiven, waarmee de wijnmaker de gewenste smaak kan componeren. Maar voor deze witte wijn komen alle druiven uit een gemengde wijngaard die vrij hoog gelegen is. Dat maakt hem uniek, en ook ieder jaar weer anders. Hij wordt door wijnkenners mede hierdoor gezien als een van de beste witte wijnen van Portugal.
Je kunt altijd binnen 14 dagen de koop ontbinden. Meer informatie
Alles over Howard's Folly Sonhador Branco
Smaak
Rond en fruitig en met een mooie balansLekker bij
Gegrilde vis , Pasta , Romige salades en Frisse saladesOns verhaal
Howard’s Folly is gevestigd iets onder Portalegre, in het Portugese wijngebied Alentejo. De naam van het wijnbedrijf laat zich vertalen als Howards gekkigheid. Howard Bilton, een succesvol zakenman uit Yorkshire, maar woonachtig in Hong Kong, begon het bedrijf in 2002 samen met wijnmaker David Baverstock. David heeft decennia ervaring en wordt gezien als een van de pioniers van de Portugese wijn. Samen zagen ze veel potentie in het land en de vele autochtone druiven.
Met hun team hebben ze in ruim 20 jaar het bedrijf opgebouwd en produceren ze prijswinnende wijnen. Naast wijn heeft het bedrijf een stichting die kinderen in een achterstandspositie ondersteunt. Dat doen ze door kunst te veilen. De opbrengsten gaan naar de kinderen, de gemeenschap in Portugal en naar kunstenaars. De etiketten zijn ook ontworpen door kunstenaars gelieerd aan de stichting. Dus met de gekkigheid van Howard valt het allemaal reuze mee.