Skip to main content
Kijk hier voor alle actuele informatie m.b.t. het coronavirus en onze winkels.

Informatie m.b.t. het Corona virus.

Het coronavirus (COVID-19) raakt ons allemaal. Het zorgt voor moeilijke omstandigheden die vragen en bezorgdheid oproepen. De gezondheid van onze medewerkers en onze klanten staat voor ons bovenaan. Ik wil je informeren over hoe wij jou in onze winkels en op gall.nl zo veilig mogelijk van dienst willen blijven. Wij volgen hierin de adviezen van het RIVM. Mochten deze adviezen wijzigen, zullen wij ons hier uiteraard aan houden.

Op deze pagina informeren wij je over de actuele situatie in onze winkels en online op gall.nl. Ook vind je hier de veelgestelde vragen. Lees verder hoe wij jou in onze winkels en op gall.nl zo veilig mogelijk van dienst willen blijven en hoe jij ons hierbij kunt helpen.  

Wij bedanken je voor je begrip en het vertrouwen in ons,  

Frances Franken, 
Algemeen Directeur Gall & Gall  

 

WINKELS 

De openingstijden van winkels kunnen aangepast zijn. Hier vind je een overzicht van de huidige openingstijden. 

Wij werken er hard aan om zoveel mogelijk winkels open te houden. Het winkelen gaat wel iets anders dan normaal. Om het winkelen voor iedereen zo veilig mogelijk te houden vragen wij jou om je aan de volgende richtlijnen te houden: 

 

                  

Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt. Heeft iemand in jouw huishouden koorts, blijf dan ook thuis. Vraag een familielid of buren om je boodschappen te doen. Je kunt wel altijd een bestelling plaatsen op gall.nl.

 

                  

Was of desinfecteer regelmatig je handen. 

 

 

                  

Kom zoveel mogelijk alleen naar de winkel. Houd in de winkel 1.5 meter afstand van elkaar en van onze medewerkers, ook vóór de winkel.

 

                  

We hanteren een maximaal aantal klanten per winkel, dit staat buiten de winkel aangegeven. Houd je hieraan en volg de instructies van onze medewerkers op.

 

                  

Betaal bij voorkeur contactloos, met PIN of je smartphone. Betaal alleen contant als het echt niet anders kan. Leg het geld op de toonbank en pak het wisselgeld ook zelf van de toonbank af. Vermijd hierbij handcontact.

 

                  

Leg je klantenkaart of ID (als daarom gevraagd wordt) zelf op de toonbank en pak deze zelf van de toonbank af. Vermijd hierbij handcontact.

 

Terug naar boven

ONLINE BESTELLEN OP GALL.NL 

Wij merken dat het in onze webshop op gall.nl drukker is dan normaal. Wij zetten ons volop in om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Bestellingen die voor 22.00 uur geplaatst zijn, bezorgen we altijd de volgende dag. In deze uitzonderlijke omstandigheden kan het zijn dat de bezorging iets langer duurt dan je van ons gewend bent.  

Om de verspreiding van het virus te voorkomen, neemt onze bezorgdienst extra maatregelen. De pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger zet de zending op de grond klaar en houdt vervolgens 1.5 meter afstand.  

Terug naar boven 

VEELGESTELDE VRAGEN 

Zijn de winkels nog geopend?  

Ja, vrijwel alle winkels zijn geopend. Kijk hier voor een actueel overzicht. 

Ook kun je jouw product(en) online bestellen op gall.nl en afhalen bij een winkel bij jou in de buurt of laten thuisbezorgen. 

Zijn er aangepaste openingstijden? 

De openingstijden van de winkels kunnen aangepast zijn. Kijk hier voor een actueel overzicht. 

Waarom past Gall & Gall de openingstijden aan? 

We zien dat klanten op andere momenten in onze winkels komen dan gebruikelijk. Daarnaast zien we dat we veel vragen van onze medewerkers om met een kleiner team zoveel mogelijk klanten te helpen. We willen dit beter op elkaar afstemmen. Open zijn wanneer dat voor de klanten uitkomt en zorgen dat onze medewerkers op een gezonde en verantwoorde manier kunnen blijven werken. Daarom passen we onze openingstijden aan. 

Betekent dit ook iets voor de online bestellingen?

Nee, op gall.nl kun je nog steeds 24/7 je Gall & Gall producten kopen. Let wel op dat als je kiest voor afleveren in de winkel dat je voordat je je bestelling gaat ophalen, de openingstijden even checkt. Dat doe je hier.  

Waarom zie ik veranderingen in het assortiment dat online te koop is?  

We zijn continu aan het kijken wat mogelijk is om aan te bieden aan onze klanten. Het kan dus zijn dat sommige producten tijdelijk niet, of alleen nog per doos geleverd kunnen worden. Hierbij houden we rekening met de voorraden die we hebben en de capaciteit van onze leveranciers, distributiecentrum en onze vervoerders.  

Wat betekent dit voor mij als klant?

Onze medewerkers staan nog steeds voor je klaar om jou te voorzien van de perfecte fles voor iedere gelegenheid. Bekijk hier de actuele openingstijden van jouw winkel zodat je weet wanneer je bij ons terecht kan.

Welke hygiënemaatregelen worden er getroffen in de winkels van Gall & Gall? 

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten staat altijd bovenaan. Al onze medewerkers zijn daarom goed geïnformeerd over hoe zij verspreiding van het coronavirus kunnen voorkomen. Uiteraard hebben wij extra hygiënemaatregelen getroffen. Afhankelijk van de ontwikkelingen in Nederland, zullen wij deze maatregelen aanscherpen. Wij volgen hierin het advies van het RIVM op de voet. Daarom zullen medewerkers in onze winkels:  

  • Regelmatig hun handen wassen en desinfecteren. 
  • Geen handen schudden.  
  • Minimaal 1.5 meter afstand houden.  
  • Bij voorkeur alleen betalingen aannemen die worden gedaan met PIN of je smartphone. Alleen als het echt niet anders kan, wordt contant geld geaccepteerd. Ze zullen het van de toonbank pakken en daar ook het wisselgeld neerleggen. Hierbij vermijden zij handcontact.
  • Je ID kaart van de toonbank pakken en na controle weer op de toonbank terugleggen. 
  • De klantenkaart van de toonbank afpakken en na het scannen weer op de toonbank neerleggen.
  • Zoveel mogelijk achter de toonbank blijven staan. 
  • Tijdelijk geen adviesgesprekken in de winkel voeren. 

Ook hebben wij per 20 maart 2020 plexiglas schermen bij de kassa. 

Wat kan ik als klant doen?  

Het winkelen gaat in deze tijd iets anders dan normaal. Wij vragen je om je aan de volgende richtlijnen te houden: 

                  

Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt. Heeft iemand in jouw huishouden koorts, blijf dan ook thuis. Vraag een familielid of buren om je boodschappen te doen. Je kunt wel altijd een bestelling plaatsen op gall.nl.

 

                  

Was of desinfecteer regelmatig je handen. 

 

 

                  

Kom zoveel mogelijk alleen naar de winkel. Houd in de winkel 1.5 meter afstand van elkaar en van onze medewerkers, ook vóór de winkel.

 

                  

We hanteren een maximaal aantal klanten per winkel, dit staat buiten de winkel aangegeven. Houd je hieraan en volg de instructies van onze medewerkers op.

 

                  

Betaal bij voorkeur contactloos, met PIN of je smartphone. Betaal alleen contant als het echt niet anders kan. Leg het geld op de toonbank en pak het wisselgeld ook zelf van de toonbank af. Vermijd hierbij handcontact.

 

                  

Leg je klantenkaart of ID (als daarom gevraagd wordt) zelf op de toonbank en pak deze zelf van de toonbank af. Vermijd hierbij handcontact.

 

 

Kan ik besmet raken met het coronavirus via pakketten? 

Het coronavirus verspreidt zich via mensen. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. Je kunt dus volledig veilig een online bestelling plaatsen en deze in ontvangst nemen. 

Bezorgt Gall & Gall mijn bestelling nog steeds thuis? 

Ja, je kunt bij ons nog steeds online bestellen. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, neemt onze bezorgdienst extra maatregelen. De pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger zet de zending op de grond klaar en houdt vervolgens 1.5 meter afstand.  

Hoe gaan de bezorgers om met de bezorging? 

De bezorgers van PostNL en Dynalogic houden zich aan de richtlijnen van het RIVM. De pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger zet de zending op de grond klaar en houdt vervolgens 1.5 meter afstand. 

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd? 

Wij zetten ons volop in om de bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Vooralsnog streven wij ernaar om bestellingen die voor 22.00 uur geplaatst zijn, de volgende dag te bezorgen. In deze uitzonderlijke omstandigheden kan het zijn dat de bezorging iets langer duurt dan je van ons gewend bent. Wij vragen begrip voor deze situatie.  

Hoe zit het met de voorraad van Gall & Gall? 

Wij hebben voldoende voorraad in ons distributiecentrum. In het distributiecentrum wordt hard gewerkt om onze winkels continu te bevoorraden.   

Hoe kan ik jullie bereiken voor vragen? 

Wij vinden het belangrijk dat we bereikbaar blijven om jou te helpen bij vragen en te voorzien van de juiste informatie. Het kan voorkomen dat het wachten / onze reactie langer duurt dan je van ons gewend bent. Alvast hartelijk dank voor je medewerking en begrip.   

Je kunt de Gall & Gall klantenservice op verschillende manieren bereiken:  

  • E-mail: info@gall.nl 
    Maandag t/m zaterdag 08.00 tot 17.00 uur 

  • Facebook: facebook.com/Gall 
    Maandag t/m zaterdag 08.00 tot 17.00 uur 

  • Twitter: twitter.com/Gall 
    Maandag t/m zaterdag 08.00 tot 17.00 uur  

  • Telefoon: 088-6594200  
    Maandag t/m zaterdag 09.00 tot 18.00 uur  
    Let op: er is een zeer beperkte telefonische bezetting. Wij vragen hiervoor je begrip.

  • Chat: via gall.nl  
    Maandag t/m zaterdag 08.00 tot 20.00 uur  

KLANTENSERVICE 

Heb je andere vragen? Stuur dan een bericht naar info@gall.nl of neem direct contact op met onze klantenservice

Terug naar boven