Veelgestelde vragen en contact

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over Gall & Gall en de website.

Heb je vragen over jouw bestelling op de Gall & Gall Kadowinkel webshop van voor 2 april jl.? Neem contact op met 0900-0400366 (0,15 cent pm). Of stuur een mail naar kadowinkelgall@kowin.nl.

Als je vraag er niet bij staat, neem dan contact op met onze klantenservice:

Heb je een algemene vraag? Je kunt ons bellen op telnr: 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m woensdag en zaterdag bereikbaar tussen 9.00 en 18.00 uur. Donderdag en vrijdag bereikbaar tussen 9.00 en 20.00 uur). Of stuur de algemene klantenservice een e-mail
Heb je vragen over de webshop? Je kunt ons bellen op telnr: 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur). Stuur de webshop klantenservice een e-mail
Voor persvragen bel je naar 088-6592020.

Meest gestelde vragen

Algemeen

Waar vind ik de algemene voorwaarden en het privacy beleid?
Lees hier de algemene voorwaarden en hier het privacy beleid. Je kunt de verwijzingen (links) naar deze pagina's ook helemaal onder aan deze pagina vinden. In de footer van de website.

Wat zijn de contactgegevens van de Gall & Gall klantenservice?
Je kunt ons bellen op telnr: 075-6594200. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur. Liever per mail? Voor algemene vragen stuur je een mail naar onze klantenservice, of bij vragen over online bestellingen mail je de klantenservice van de webshop.


Waar vind ik adressen van de Gall & Gall winkels?
Op de website staat een winkelzoeker. Hier kun je de winkels in de buurt vinden en de bijbehorende adres- en contactgegevens. Ook vind je hier de openingstijden. Let wel op het onderscheid tussen de Gall & Gall Gemak winkels en de reguliere winkels.

De Gemak winkels zijn de kleinere Gall & Gall winkels die je kunt vinden in sommige Albert Heijn winkels. Bij Gemak winkels wordt geen wijn of bier verkocht en is er een selectie van het gedistilleerd assortiment aanwezig. De Gall & Gall Kadokaart kan (nog) niet gebruikt worden in Gemak winkels. En je kunt geen webshop bestellingen ophalen in de Gemak winkels.


Hoe kan ik Air Miles sparen of verzilveren?
Helaas is het nog niet mogelijk om Air Miles te sparen of te verzilveren via de Gall & Gall webshop.

Hoe kan ik een product een waardering of een beoordeling geven?
Op de product pagina's kun je onder een product door middel van de sterren een beoordeling geven. Als je op de knop: 'geef jouw mening' klikt, kun je een beoordeling schrijven over het product. Dit kan desgewenst ook anoniem.

Hoe controleert Gall dat ik 18+ ben?
Op verschillende manieren:

  1. Leeftijdscheck bij binnenkomst op de website (= agecheck)

  2. Leeftijdscheck bij aanmaken van een website account

  3. Als je een bestelling plaats, is het verplicht akkoord gaan met algemene voorwaarden

  4. Als je een bestelling plaatst, bevestig je dat je 18 of ouder bent (en de ontvanger ook 18 jaar of ouder is).

  5. Bij het leveren van de bestelling; controle door pakketbezorger

Controleert de bezorger (DPD) mijn legitimatie bij bezorging?

Ja, de bezorger van DPD kan bij twijfel (jonger dan 25 jaar) vragen om legitimatie om de leeftijd de verifiëren.

Bestellen

Verschilt het winkel assortiment van het webshop assortiment? 

Op de website staat het meest complete aanbod wat Gall & Gall te bieden heeft (met uitzondering van kratten bier, gedeelte van fris assortiment en drank in blikjes).  Niet iedere winkel kan het complete Gall & Gall website assortiment aanbieden, bijvoorbeeld omdat een Gall & Gall winkel niet genoeg winkelruimte heeft.


Krijg ik een orderbevestiging?
Je krijgt altijd direct na het plaatsen van een webshop bestelling een digitale orderbevestiging. Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan jouw spam e-mail box en het door jou opgegeven emailadres. 

Kan ik een product als kado laten inpakken in de webshop?
Ja, dit kun je aangeven in de winkelmand door bij het product 'Kado verpakking' aan te vinken. Je kunt meerdere producten als kado laten verpakken. Alle flessen worden afzonderlijk ingepakt. Indien je een doos bestelt, dan ontvang je dus 6 seperaat ingepakte flessen in een doos. De producten worden verpakt in Gall & Gall inpakpapier. Het laten verpakken van een product in kadopapier is gratis.

Betalen

Is betalen op de webshop veilig?
Uiteraard, Gall & Gall werkt alleen samen met betrouwbare partijen (en veilige techniek) om dit goed te regelen. Betalen is daarom 100% veilig.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

  1. Bankbetaling via IDEAL 

  2. Betalen met de Gall & Gall kadokaart

Bezorgen

Wat kost de bezorging van mijn webshop bestelling?
Voor alle bestellingen tot € 75,- kost dit € 5,95. Hierboven betaal je geen bezorgkosten.


Wie bezorgt mijn webshop bestelling?
DPD pakketservice bezorgt de bestelling.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling geleverd krijg?
Bestel je voor 16:00 uur op maandag t/m vrijdag, dan wordt je bestelling de volgende dag geleverd. Bestel je in het weekend? Dan wordt de bestelling op dinsdag geleverd. Je kunt er ook voor kiezen een andere leverdag te kiezen tijdens het afrekenen. Dit kan tot 10 dagen vooruit.
DPD stuurt voordat de bestelling geleverd wordt, twee e-mails met daarin de dag en het tijdstip van bezorging. De eerste mail ontvang je de avond voor de dag van bezorging, en de tweede e-mail de ochtend van de dag van bezorging.  Je kunt de dag van levering van de bestelling ook uitstellen door de link in deze e-mail te volgen. Log in met het referentienummer dat je vindt in de DPD e-mail, en je postcode. (Woon je op een Waddeneiland, dan wordt er niet op zaterdag bezorgd)


Waar kan ik mijn webshop bestelling laten bezorgen?

  1. Op jouw huisadres.

  2. Op een alternatief bezorgadres, zoals aan het werkadres of het huisadres van iemand anders.

  3. Je kunt de bestelling ook laten sturen naar een Gall & Gall winkel (behalve Gall & Gall Gemak), zodat je daar je bestelling kunt ophalen. 

Retourneren

Hoe kan ik een webshop bestelling  retourneren?

Als je producten wilt retourneren, bel dan met de Gall & Gall klantenservice via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef de retourartikelen door. De klantenservice stuurt een e-mail met de retourbevestiging, het retouradres en retourvoorwaarden. Als je wilt retourneren, is het belangrijk dat je dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, doet.

Ik heb een klacht over een webshop bestelling en wil daarom een product terugsturen.

Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, bel dan met de Gall & Gall klantenservice  via 075-6594200 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur en zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur) en geef de retourartikelen en de klacht door. 

Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan. 

Een productuit mijn webshop bestelling is gebroken bezorgd door DPD, wat moet ik doen?
In geval van een gebroken product is het belangrijk om uiterlijk de eerstvolgende werkdag, volgend op de dag waarop bezorgd is, deze breuk te melden bij de Gall & Gall klantenservice. Wij verwachten daarom dat je het bezorgde pakket direct na ontvangst controleert op breuk.

Klant&kaart

Hoe krijg ik Klant&kaart korting?

  • Je kunt zowel in de webshop als in de Gall & Gall winkels een Klant&kaart aanschaffen. In de winkels wordt de korting direct aan de kassa verrekend. In de webshop krijg je op de volgende manier korting:

  • Heb je al een klant&kaart? Maak een account aan op www.gall.nl en registreer je kaartnummer (onder de streepjescode) in je Account, onder 'Klant&kaart'. Je krijgt dan direct 10% Klant&kaart korting op wijn en whisky (m.u.v. aanbiedingen) als je online winkelt. 

  • Heb je nog geen kaart? Maak een account aan en bestel een Klant&kaart via de webshop. Je kunt de kaart in stap 1 van de winkelmand toevoegen. Tijdens deze eerste bestelling kun je al gebruikmaken van de 10% Klant&kaart korting. De Klant&kaart krijg je vervolgens samen met je bestelling thuisgestuurd. 
    Jouw nieuwe Klant&kaart wordt automatisch gekoppeld aan jouw webshop account. Vanaf dit moment ontvang je ook voortaan de Proef& in de brievenbus.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van de Klant&kaart?

De algemene voorwaarden van de Klant&kaart vind je hier.

Kadokaart

Hoe en waar kan ik de kadokaart?
In de winkels is de kadokaart te koop. In de webshop koop je een digitale kadokaart. Je krijgt de digitale kadokaart per e-mail, en direct na het afronden van de bestelling, toegestuurd. De digitale kadokaart vind je hier.

Kan ik de kadokaart gebruiken in een winkel, en in de webshop?
Ja,  de fysieke (gekocht in een winkel) en de digitale kadokaart (gekocht in de webshop) is zowel te gebruiken in Gall & Gall winkels, als in de webshop, maar niet in de Gall & Gall Gemak winkels.

Als ik niet het gehele bedrag van de kadokaart opmaak, kan ik het restant op een later moment gebruiken?
Ja, het tegoed kan in delen worden besteed. Hier kun je bekijken hoeveel tegoed er op een kadokaart staat.

Wekelijkse algemene nieuwsbrief

Hoe kan ik mij inschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?
Op de website vind je onderaan de pagina's een mogelijkheid om in te schrijven.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de wekelijkse algemene nieuwsbrief van Gall & Gall?
Onderaan elke e-mail vind je een link waarmee je je kunt uitschrijven.