- Home
- Meest gestelde vragen over retourneren
Retourneren en ontbinden
Je hebt als consument het recht de bestelling te ontbinden binnen 30 werkdagen nadat de bestelling bij jou is bezorgd of nadat je deze hebt afgehaald. Voor terugname en ontbinding kun je contact opnemen met onze klantenservice (088-6594200). Zij bespreken met jou de vervolgstappen de wijze waarop de producten worden geretourneerd. Aan de retourname zijn mogelijk kosten verbonden.
Als je gebruik wilt maken van je recht op ontbinding kun je gebruik maken van het ontbindingsformulier, dat je hier kunt vinden. In plaats daarvan kun je ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Je dient het ontbindingsformulier volledig in te vullen en met de producten die je retourneert mee te sturen / aan de bezorger af te geven op het moment van retourname. Wij vragen je om een kopie te maken van het retourformulier en te bewaren voor de eigen administratie.
Het door jouw betaalde bedrag voor de geretourneerde producten wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, op jouw rekening bijgeschreven (tenzij we met jou zijn overeengekomen om op een ander moment te betalen of het te retourneren bedrag te verrekenen). Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Het is afhankelijk van de status van jouw bestelling of deze nog geannuleerd kan worden, je kan de bestelling eventueel ook weigeren aan de deur.
Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met de Gall & Gall klantenservice en geef het ordernummer door. Het ordernummer vind je op de bestelbevestiging die je via de mail hebt ontvangen, of in jouw webshop-account.
Om je bestelling te retourneren, kun je gebruik maken van het retourformulier. Via onderstaande link kun je het retourformulier downloaden. Het is belangrijk dat je dit formulier print en invult op het formulier wat en hoeveel je retourneert omdat we op basis van deze gegevens je geld crediteren.
Wij vragen je bij het retourneren van een bestelling rekening te houden met het volgende:
- Je hebt na ontvangst van je bestelling 14 dagen om de producten te retourneren
- Indien je teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst, dan mogen de producten niet geopend of beschadigd zijn. Je bent namelijk aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%
- Gebruik (indien mogelijk) de originele verpakking en stevige verzenddoos voor jouw retourzending
- Bewaar het verzendbewijs goed dat je op het postkantoor ontvangt
- Gall & Gall vergoedt de kosten van de retourzending
- Vooralsnog kun je geen artikelen in een Gall & Gall winkel retourneren of ruilen
- LET OP: voor een snelle afwikkeling van je retour vragen wij je het ingevulde formulier(retourbevestiging) toe te voegen aan je retour pakket
- Klik hier voor de uitgebreide retourvoorwaarden
Stuur het pakket naar onderstaand retouradres:
Gall & Gall DC webshop retouren
Antwoordnummer 14000
2645 ZZ Delfgauw
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, wordt je iDeal betaling teruggestort op je rekening. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen of jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Heb je betaald via Klarna? Dan ontvang je in je digitale Klarna account een aangepaste factuur. Je kunt altijd op www.klarna.nl inloggen met je geboortedatum en de betaalomschrijving. Het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen wordt automatisch gecrediteerd.
Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer is retourneren gratis via een PostNL-punt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, maar dan komen de kosten van retour wel voor jouw eigen rekening.
Als je artikelen wilt retourneren vanwege een klacht, neem dan contact op met de Gall & Gall klantenservice en geef de retourartikelen en de klacht door.
Voor klachten over producten die je in een winkel hebt aangeschaft, kun je naar de desbetreffende winkel gaan.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).